וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרטיס שצה"ל לא רוצה שיהיה לכם

יהושע בריינר

1.3.2009 / 16:26

חיילי המילואים, שאמורים היו ליהנות מכרטיס הטבות מיוחד, גילו כי צה"ל החליט להפסיק לנפק את הכרטיס. צה"ל: "ניפוק הכרטיס יחודש"

צה"ל החליט בשבועות האחרונים להפסיק לנפק את "כרטיס חייל מילואים פעיל", שאמור היה להקנות לחיילים מספר הטבות, כך נודע לוואלה! חדשות. לפני כשנה הוחלט על ידי קצין המילואים הראשי ואגף כוח האדם בצה"ל לנפק לכל חייל מילואים המשרת למעלה מ-10 ימים את הכרטיס המיוחד, שעימו אמור החייל לקבל הנחות משמעותיות במסגרת סל ההטבות שקבעה הממשלה.

בצה"ל התגאו מאוד בכרטיס המיוחל, שלפי אתר קצין המילואים הראשי, היה אמור לשמש "כלי למינוף מערך המילואים ולהוקרת חיילים המבצעים מילואים באופן פעיל וייחודי הן במישור האזרחי והן במישור הצבאי". בין היתר היה אמור הכרטיס להקנות הנחה בחידוש רישיון נהיגה, הנחות באגרות רישום במשרד הפנים והנחה בכניסות לפארקים לאומיים. בנוסף תיכננו באכ"א לגבש סל הטבות לחיילי המילואים גם דרך חברות פרטיות.

מבחינה מעשית, חודשים רבים לאחר שההטבה יצאה כביכול לדרך, לא נרשמה התקדמות משמעותית בנושא. למרות שההצעה כבר אושרה בממשלה, מרבית המשרדים טרם יישמו את ההטבות, אולם גם המיעוט שהחליט להיטיב עם המשרתים, לא יוכל כבר להקנות את ההנחות. הסיבה: צה"ל כבר החליט להפסיק את ניפוק הכרטיס.

המילואימניקים מאוכזבים

מי שכן החליטה לקדם את הנושא היתה עיריית רעננה, שהחליטה להקנות הטבות משמעותיות לכל מי שיציג את הכרטיס. חבר מועצת העיר עו"ד איתן גינזבורג אמר כי "העירייה החליטה ליישם את חוק המילואים ולהעניק לחיילי מילואים תושבי העיר המחזיקים בכרטיס, שורת הטובת כמו כרטיסי כניסה מוזלים והנחות למופעי תרבות". גינזבורג הוסיף כי "משלא יוענק הכרטיס לחיילי המילואים, העירייה לא תוכל לזהות ולהעדיף את המשרתים ולתת להם את ההטבות ברוח החוק. ההחלטה לבטל את הכרטיס, שומטרת את הקרקע מתחת לרגלי המשרתים".

איתי בן חורין, חבר הנהלת "הפורום לשיוויון בנטל" שהיתה מיוזמות חוק המילואים, מגיב בזעם להחלטה: "מאכזב לראות שההבטחות שניתנו לא מיושמות. מערכת הביטחון יודעת היטב לבצע תהליכים מורכבים בהרבה, כך שכרטיס הטבות למילואימניק יכול להיות מיושם כמו שצריך, רק נבקש שמישהו אחד ירים את הנושא ברצינות האופיינית למשרד הביטחון. אנחנו עדיין מאמינים בכנות כוונות גורמי הצבא ומערכת הביטחון ומקווים שמישהו יקח את העניינים לידיים ויביא לידי מיצוי התהליך".

בצה"ל טוענים כי ההטבות מיושמות על ידי משרדי הממשלה. מדובר צה"ל נמסר כי "משרדי הממשלה אשר נותנים את ההטבות, מסתמכים על דו"חות של רשימות זכאים המועברות להם על ידי משרד הביטחון וצה"ל. לשם כך, אין צורך מעשי בכרטיס שכן ההטבות ניתנו בלעדיו ולכן הוקפאה הנפקתו. בעתיד יכלול הכרטיס הטבות של גופים עסקיים בסקטור הפרטי ולצורך כך תידרש הצגתו. צה"ל ומשרד הביטחון מתכוונים לחדש את ניפוק כרטיס ההטבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully