וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "בי"ס לרפואה בצפת יחזק את האזור"

נעמה טלמור וקובי מנדל

8.3.2009 / 15:12

בהמלצת אולמרט אישרה הממשלה את הקמתו של ביה"ס החמישי מסוגו בארץ. הנשיא מתח ביקורת על האיחור: "יקשה על גיוס הכספים"

נשיא המדינה שמעון פרס, בירך בצהרים (ראשון) על החלטת הממשלה הבוקר לאשר הקמת בית ספר לרפואה בצפת, החמישי מסוגו בישראל. פרס אמר: "אני בטוח שהקמת בית ספר לרפואה בגליל, תחזק ותפתח את קריית שמונה, צפת והגליל כולו, ממש כפי שאוניברסיטת בן גוריון תרמה לחיזוק ופיתוח באר שבע והנגב.

הצעתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט להקים את בית הספר התקבלה בהמלצת המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובעצה אחת עם שרת החינוך יולי תמיר והמועצה להשכלה גבוהה.

לדברי פרס, "החלטת הממשלה התקבלה באיחור רב, אשר יקשה בגיוס כספים לפרויקט נוכח המשבר הכלכלי, אבל על כולנו מוטלת החובה לשנס מותניים ולפעול להבאת משאבים כדי להוציא פרויקט מבורך זה אל הפועל".

על פי ההחלטה, בית הספר יפעל בשתי מתכונות שונות: האחת, לימודי רפואה בני שבע שנים, והאחרת לימודי רפואה "אמריקאיים", שפירושם שבעלי תואר ראשון במדעים יוכלו להמשיך וללמוד לתואר דוקטור לרפואה ולקבלו תוך ארבע שנים.

בראש ועדת ההקמה של בית הספר יעמדו מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, סטיבן סתיו, ומנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורלי יחזקאל. המועצה להשכלה גבוהה אף פרסמה קול קורא לאוניברסיטאות השונות להגיש הצעות לפתיחת בית הספר כשלוחה שלהן. האוניברסיטאות שמתעניינות בשלב זה הן הטכניון ואוניברסיטת חיפה, שייגשו למכרז ביחד, ואוניברסיטת בר אילן. בעת האחרונה נשמעת התעניינות גם מכיוון אוניברסיטת תל אביב.

אחת הסיבות להקמת לבית הספר לרפואה בגליל היא פיתוח בתי החולים באזור. לשם כך, בכוונת הגורמים הרלוונטיים לדרוש תוספת של מיטות קליניות בבתי החולים בצפון כדי שהסטודנטים בבית הספר שיוקם יוכלו להשתלם בהם.

"הפרויקט יחולל שינוי בגליל"

יעקב אדרי, השר לפיתוח הנגב והגליל, בירך על אישור ההחלטה. לדבריו, "בניית מרכז המחקר המדעי תסייע לאקדמיה, לתעשייה וליזמות בגליל, וגם תחזק משמעותית את הוראת המדעים במכללות השונות באזור. הפרויקט יאפשר ליישב בגליל קבוצות איכות של מדענים, חוקרים, סטודנטים, מיזמים ותעשיות שיספקו מקורות תעסוקה איכותיים לתושבי האזור".

מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורלי יחזקאל, המובילה את הפרויקט מראשיתו, אמרה כי הקמת בית הספר תחולל שינוי בכל התחומים בגליל. "הגליל זקוק לעוד מקומות תעסוקה, ולהון אנושי שיחזק את ההתיישבות באזור כולו. בית הספר לרפואה ומכון המחקר יביאו את השינוי וישפרו משמעותית את מצב התעסוקה בגליל".

ההחלטה למקם את בית הספר בעיר צפת התקבלה לאחר עבודת מחקר שביצעה חברה חיצונית שבחנה מספר חלופות אחרות. לאחר דיונים וסיורי שטח הוחלט בסופו של דבר כי הקמת בית הספר ומכון המחקר בעיר צפת היא שתביא לתנופה המשמעותית ביותר לאזור הגליל כולו. ראשי פורום קו העימות ובראשם יו"ר הפורום וראש המועצה האזורית מעלה יוסף, אבי קרמפה התנגדו להקמת המוסד בעיר צפת ותבעו להקימו בעיר מעלות-תרשיחא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully