וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות ה-WiMax יוצאת לדרך

אמיתי זיו

1.3.2009 / 13:18

במסמך המדיניות הנוכחי מבהיר משרד התקשורת כי פרישת הרשת תסתיים בשנת 2011

משרד התקשורת מפרסם לאחר דחיות רבות את מדיניות ה-WiMax אשר תאפשר פרישת רשת תקשורת אלחוטית חדשה בישראל שמבוססת תשתית אנטנות.

המדיניות איננה מכרז על התדרים של הטכנולוגיה ותנוסח ותפורסם רק בעוד מספר חודשים. במסמך המדיניות הנוכחי מבהיר משרד התקשורת כי פרישת הרשת תסתיים בשנת 2011.

על פי מדיניות מכרז ה-WiMax, לישראל תתאפשר כניסה של מפעיל תקשורת אחד בלבד. יש לציין כי בתחילה בכירי משרד התקשורת חשבו לאפשר לשניים ואף שלושה שחקנים חדשים להשתמש בטכנולוגיה. ה-WiMax תאפשר תקשורת רחבת פס למכשירים ניידים ובראש ובראשונה תאפשר גלישה באינטרנט במהירות גבוהה במחשבים ניידים גם בתנועה. המשרד מבהיר כי "יינתן משקל ניכר לתרומתו הצפויה של המציע להגברת התחרות בשירותים המתבססים על רשת גישה אלחוטית ניידת רחבת פס, בפרט במגזר הפרטי. במסגרת נוסחת השקלול תיקבע הוועדה את המאפיינים השונים שיגשימו את היעד, דוגמת המחיר הנמוך עבור רוחבי פס באיכות מוגדרת".

עוד צוין כי המציע יצטרך לאפשר מחיר זול שכולל לא רק גלישה אלא גם שיחות על גבי רשת הנתונים באמצעות VOIP. בכוונת המשרד לאפשר באמצעות הטכנולוגיה החדשה תחרות לרשתות הסלולר הקיימות.

הטכנולוגיה תאפשר, במכרז נפרד, תחרות בענף התקשורת הנייחת כאשר מפעילים חדשים יוכלו לפרוש תשתית אנטנות WiMax ולהתחרות באמצעותה ברשתות הגישה של בזק (-2.9% , 622.4) ו-HOT (-6.0% , 2554.0), אשר להן אסור לגשת למכרז הנ"ל.

כידוע, יש חברה אחת שמועמדת להתמודד על תדרי ה-WiMax לטובת שירותים ניידים והיא חברת מירס אשר סובלת מנחיתות טכנולוגית מול מתחרותיה. ה-WiMax עבורה היא גלגל הצלה.

חברת 012 סמייל אשר הביעה בעבר נכונות לעשות שימוש בטכנולוגיה כדי להיכנס לתחום הסלולר, כנראה תיסוג מכוונה זו ותמקד מאמציה לכניסה לשוק הסלולר באמצעות רשתות הסלולר הקיימות (מודל וירטואלי).

עם פרסום המדיניות מסר שר התקשורת, אריאל אטיאס, כי: "טכנולוגיית ה-WiMax תאפשר לפרוש בצורה מהירה תשתית שתשמש למתן שירותי תקשורת ויישומים טכנולוגיים מתקדמים בישראל בעיקר בתחום הפס הרחב, עם דגש על מחיר נמוך לצרכן הישראלי, כולל באזורים פריפריליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully