וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות המאה לתל אביב יוצאות לדרך

ליה פן

1.3.2009 / 14:09

ראש העיר, רון חולדאי, השיק את חגיגות המאה לעיר שיהוו חלק מרכזי בחגיגות העצמאות. בין האירועים: תערוכת "העיר הנגלית לעין", הופעה של "לה סקאלה", הפנינג הברווז ועיר הנוער

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכה: בת גולן)

עיריית תל אביב יפו השיקה את חגיגות שנת המאה לעיר. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ראשון) בבית ביאליק בתל אביב הוצגה רשימת האירועים המתוכננים, אשר יתפרשו על פני תשעה חודשים ויכללו עשרות מיזמים בתחומי החינוך, הקהילה, התרבות והספורט. טקס הפתיחה הרשמי יערך ב-2 באפריל בכיכר ביאליק וצפויים להשתתף בו 500 איש מהארץ ומחו"ל.

"יום הולדת מאה לעיר העברית הראשונה הוא חג לעם היהודי, לאזרחי המדינה ובוודאי לתושבי תל אביב-יפו", אמר ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בהתייחסו להחלטת הממשלה מהשבוע שעבר, לפיה חגיגות יום העצמאות הקרוב של מדינת ישראל יעמדו בסימן מאה שנה לעיר. חולדאי הוסיף כי הוא גאה ושמח להיות ראש העירייה בחגיגות יום הולדת המאה של תל אביב.

חולדאי והלה אורן, מנכ"ל מנהלת שנת המאה, פרטו את מגוון האירועים והמיזמים המתוכננים לשנה הקרובה, וציינו כי הושם דגש על יצירת מגוון רחב של תהליכים ארוכי טווח שיעודדו מעורבות, קשר ושותפות ציבורית בחגיגות. "מעורבות הציבור בחגיגות תאפשר מתן ביטוי לשכונות ולקהילות השונות ותהפוך את שנה המאה לחגיגה קהילתית. אירועי המאה הם אירועים פתוחים לקהל ללא תשלום ונגישים לכולם" אמרה אורן.

סוגיה נוספת שהועלתה בפני חולדאי היא עניין העלויות הגבוהות של החגיגות בתקופה של משבר כלכלי כבד. חולדאי השיב כי העלויות קוצצו ממאה מיליון ל-43 מיליון שקל וכי נשמרה מידה של צניעות. חולדאי ציין כי עלות פסל של ראש העירייה הראשון, מאיר דיזנגוף, אשר יוצב במקום בו עמד ביתו ברחוב רוטשילד 16, עומדת על 600 אלף שקל. לדבריו, מי שטוען שמדובר בהוצאה מוגזמת אינו רואה את התמונה הרחבה, שכן "השקעה בפסל כזה אינה השקעה לשנה זו בלבד, אלא למאה השנים הבאות".

אירועי חגיגות המאה

תערוכת "העיר הנגלית לעין": אלפי תצלומים היסטוריים ואישיים שנאספו, סורקו ותועדו בעזרת מתנדבים מאוספים פרטיים ואלבומים משפחתיים של תושבי העיר.

הרקוויאם של ורדי - לה סקאלה בפארק: בפעם הראשונה בישראל יופיע בית האופרה הנודע "לה סקאלה" ממילנו. יערכו שלוש הופעות במהלך חודש יולי.

הפנינג "הברווז": דמותו של הברווז, יציר דמיונו של האמן דודו גבע המנוח, הוכתרה באופן ספונטני לקמע של שנת המאה. אחרי שטיפס עד לראש בעניין העירייה וזכה לקבל את תעודת "אזרח העיר", יעמוד הברווז במרכזו של הפנינג אמנותי בהשתתפות אמנים אלטרנטיביים, ציירי קומיקס ומאיירים. בנוסף, יוצב פסל קבע בדמות הברווז במקום (סודי בינתיים) בעיר.

עיר הנוער 2009: את המסורת הנוסטלגית מימי החופש הגדול יחווה דור העתיד של העיר בהפנינג ענק שבמהלכו תהפוך תל אביב-יפו לעיר הנוער של מדינת ישראל. 14-19 באוגוסט ברחבי העיר.

ילדות תל אביבית במסיבת פיג'מות: רגע לפני שהחופש הגדול ילך לישון, תקדיש העיר יום מיוחד לילדי תל אביב-יפו. כולם מוזמנים להגיע במיטב מחלצותיהם הליליות למסיבת פיג'מות אמיתית שתיערך בגני יהושע, ב-20 באוגוסט.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully