וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 3? עכשיו תוכל לגור גם עם אבא

אריאל קריל

1.3.2009 / 11:26

עד כה בימ"ש לענייני משפחה העניק משמורת על ילדים מתחת לגיל 6 לאם, באופן אוטומטי. שר הרווחה ימליץ להוריד את "חזקת הגיל הרך" ל-3

שר הרווחה יצחק הרצוג הודיע היום (ראשון) כי ימליץ בפני שר המשפטים דניאל פרידמן להוריד את חזקת הגיל הרך לגיל שלוש. כיום, גיל החזקה הוא שש, ופירוש הדבר שבבואו לדון בענייני משמורת ילדים לאחר גירושין, חייב בית המשפט למסור ילדים עד גיל שש לחזקתה של האם. משמעות ההמלצה של משרד הרווחה היא שבית המשפט יוכל להעניק בעתיד את המשמורת על ילדים בני שלוש ומעלה לאביהם, במקום שזו תינתן אוטומטית לאמם, וזאת כאשר טובת הילדים עומדת לנגד עיני השופטים.

דו"ח ביניים של ועדה שהוקמה במשרדי הרווחה והמשפטים המליץ על ביטולה הגורף של חזקת הגיל הר. אלא שלאחר התייעצות שקיים השר הרצוג עם יו"ר הוועדה, פרופ' דן שניט, וגורמי מקצוע נוספים, הוחלט במשרד לאמץ את העמדה הקוראת לבטל את חזקת הגיל הרך רק מגיל שלוש. זאת עקב החשש שניתוק הילד מאמו בגיל הינקות עלול לגרום להשלכות מרחיקות לכת על התפתחותו עקב הקשר העמוק שמתקיים בין הילד לאמו עוד טרם לידתו.

לדברי הצרוג, "ליבה של ההצעה הוא פיתוח אחריות הורית של שני הצדדים. יש להכיר בזכותו של הילד לקשר משמעותי וקבוע עם שני הוריו – אביו ואימו - לאחר פרידה וגירושין. האחריות של ההורים למימוש זכות זו היא עקרון בעל ערך רב". הרצוג הוסיף כי "השינויים החברתיים המאפיינים את התא המשפחתי כיום מחייבים פתיחות וראייה רחבה כאשר טובת הילד היא העיקרון המנחה. אני סבור כי הורדת חזקת הגיל הרך תאפשר לילד יציבות בגיל הרך על ידי מניעת סכסוכים והשלכותיהם על התפתחותו בשנות חייו הראשונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully