וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד בבנגלדש: "המעורבים יישפטו וייענשו"

טלי גולדשטין

1.3.2009 / 10:40

הממשלה החליטה להקים בתי משפט מיוחדים שיעמידו לדין את המעורבים במרד בשבוע שעבר. לפחות 80 אנשים נהרגו בגל האלימות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בתי משפט מיוחדים ישפטו את המעורבים במרד בבנגלדש, במהלכו נהרגו לפחות 80 בני אדם ועשרות הוכרזו נעדרים. כך מסרה מממשלת בנגלדש. לדברי השר סעיד אשרפול, ההחלטה להקים את בתי המשפט התקבלה אמש (שבת) במהלך ישיבת קבינט בראשות ראש הממשלה שייח חסינה.

פרטים לגבי בית המשפט לא פורסמו אך משרד הפנים, שפתח בחקירה לגבי האירועים, כבר נדרש להגיש את ממצאיו הראשוניים השבוע. בנוסף, ממשלת חסינה תעניק כ-14 אלף דולרים למשפחות הקורבנות.

המרד החל בשבוע שעבר על רקע סכסוך שכר בין חיילי משמר הגבול בבירה דאקה לבין הקצינים הממונים עליהם. לאחר מספר ימים של קרבות ברחובות העיר, במהלכם נהרגו כ-80 בני אדם, נכנעו החיילים ביום חמישי לאחר שטנקים נכנסו לדאקה במטרה להרתיעם ולאחר שהממשלה הבטיחה להם חנינה ובחינה מחדש של דרישותיהם.

קצינים בצבא בנגלדש תיארו את המרד כטבח הגדול ביותר של חיילים בעולם. לדבריהם, אפשר והצבא לא יתאושש לעולם מהמכה. הצבא דורש פעולה מיידית מצד הממשלה. "אנו רוצים שהרוצחים יזוהו וייענשו", נמסר מהצבא.

בתוך כך, קבר אחים נחשף אתמול בדאקה ובו לפחות 50 גופות ומספר רובים. בין ההרוגים היה הגנרל שקיל אחמד וקצין גבוה נוסף עם אשתו שביקרו את הגנרל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully