וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז "עופרת יצוקה": למעלה מ-120 רקטות

יהושע בריינר

1.3.2009 / 2:00

במערכת הביטחון מודים כי ההרתעה שהושגה במבצע בעזה הולכת ומתפוגגת. "חזרנו בדיוק לטפטופי הקסאמים שהיו לפני המבצע". הלילה נפלה רקטה באשקלון

איתי לוי

(צילום: שי מכלוף)

קרוב לחודש וחצי לאחר סיום מבצע עופרת יצוקה, מבצע שמטרתו היתה ליצור מציאות שונה בדרום, המצב בשטח מראה אחרת: למעלה מ-120 רקטות נורו אל עבר יישובי הדרום מאז סיום המבצע. על פי נתוני מערכת הביטחון, נורו 65 קסאמים, בנוסף לכשישים פצצות מרגמה. מרבית הרקטות נחתו בשטחים פתוחים, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, אולם ארבעה אנשים נפצעו באורח קל מהירי.

רקטת קסאם נפלה הלילה (ראשון) בשטח פתוח מדרום אשקלון. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. במהלך השבת נפלו שבע רקטות ביישובי הדרום, שתיים מהן נפלו בשטח בית ספר באשקלון וגרמו לנזק רב. בתחילה הוערך כי מדובר ברקטות גראד, אולם מבדיקה של גורמי החבלה התברר כי מדובר בדגם של קסאם משופר, שכבר נורה בעבר אל עבר אשקלון והטווח שלו מכסה את שטח העיר.

במערכת הביטחון מודים כי אפקט ההרתעה עקב המבצע בעזה כמעט שאבד. "הפלסטינים כבר לא חוששים לצאת מהבתים ולשגר את הרקטות", אומר גורם ביטחוני. "חשבנו שההרתעה שהשגנו במהלך המבצע תמשך לתקופה ארוכה יותר, אבל בפועל חזרנו בדיוק לטפטופי הקסאמים שהיו לפני המבצע".

במערכת הביטחון מאמינים כי העלייה בשבוע האחרון בירי אל עבר מערב הנגב נובע מכוונה של חמאס להביא ללחץ ציבורי על ראשי מערכת הביטחון להגיע להסדר הפסקת אש. בצה"ל ממשיכים להבהיר כי חמאס הוא הנושא באחריות לירי, למרות שמי שעומד מאחורי הירי בימים האחרונים הוא בעיקר ארגון הג'יהאד האיסלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully