וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי הגיע גם לשחלות

ליה פן

28.2.2009 / 20:03

המשבר הכלכלי הביא לגידול משמעותי במספר תורמות הביציות בארה"ב. פיצוי כספי בסך 10,000 דולר מפתה אותן להגיע למרפאות הפוריות

ניקול הודג'ס, שחקנית בת 23 מניו יורק, החליטה למכור ביציות מאחר שהיא מובטלת מאז נובמבר וזקוקה נואשות למזומנים. "אני עדיין משלמת את שכר הלימוד שלי לקולג', יש לי חשבונות לשלם ושכר הדירה בניו יורק מאוד יקר". הודג'ס, שהתקבלה כתורמת, מחכה לזוג שיבחר בה לתרומת הביציות. היא טוענת כי ישנו סיפוק רב בעזרה לזוג שאינו יכול להביא ילדים לעולם. "כן, הכסף הוא גורם מאוד נחמד בסיפור, אבל נחמד גם לעזור לאישה שרוצה להפוך לאם".

ארגוני פוריות ברחבי ארצות הברית טוענים כי ישנו גידול במתעניינים. מרכז פוריות באילינוי מדווח על גידול של 40% במספר התורמות מאז 2008. מרפאת פוריות בעיר ניו יורק מדווחת כי מספר התרומות הוכפל ומרפאה נוספת בקולורדו הודיעה על עלייה של עשרה אחוזים בפניות. הסכום המומלץ עבור תרומת ביציות עומד היום על 10,000 דולר לעומת 2007, אז נהוג היה לשלם בין 3000 ל-5000 דולר.

דרך לעשות כסף

קתרין ברנרדו, מנהלת תוכנית לתרומת ביציות של קבוצת המרפאות "נורת'איסט" , אומרת כי חלק מהנשים רואות בתרומה דרך קלה לעשות כסף, אך לא כולן מתקבלות כתורמות. "המצב הכלכלי מדרבן נשים למצוא דרכים יצירתיות לעשות כסף", היא אומרת, "זה לא אומר שכל מי שמעוניינת לתרום ביצית משלימה את תהליך התרומה, מפני שרק מעטות מהנשים נמצאות מתאימות".

ברנרדו מציינת כי רק 5-7% מהפניות שהיא מקבלת הושלמו לכדי תרומת ביציות. "מועמדת אידיאלית" היא מוסיפה, "צריכה להיות בשנות העשרים לחייה, בריאה, נאה ומשכילה". תורמות פוטנציאליות עוברות בדיקות רפואיות, פסיכולוגיות, גנטיות ובדיקת רקע. במידה שהמועמדת נמצאת מתאימה, עליה לעבור סדרת של זריקות הורמונים עד שהביציות מוכנות.

אריק סוראי, מנהל רפואי במרפאת פוריות בקולורדו, אומר שנשים אינן צריכות לתרום ביציות רק בשביל הכסף. "אנחנו מבינים שפיצוי כספי הוא מניע אבל אסור שהוא יהיה היחידי. הנשים האלו מעניקות מתנה גדולה לאחרים".

לגברים מסתבר הסיפור קצת פחות משתלם: מספר בנקי זרע בניו יורק מדווחים כי הסכום המקובל לתשלום עבור תרומה עומד על 60 דולר וכי לא היה גידול במספר הפניות בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully