וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת בין החמאס לרשות - הכרה בישראל

28.2.2009 / 17:37

יו"ר הרשות אבו מאזן: "ממשלת אחדות בין חמאס לרשות תהיה מחוייבת לעיקרון שתי מדינות לשני עמים". חמאס: "לעולם לא נכיר בישראל"

האם שיחות הפיוס בין ארגון החמאס לבין הרשות הפלסטינית נתקלו במבוי סתום?, המחלוקת העיקרית בין שני הצדדים היא בסוגיית ההכרה בישראל. יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שבת) כי אם תקום ממשלת אחדות פלסטינית היא תהיה מחוייבת לעיקרון "שתי מדינות לשני עמים". בחמאס דחו את ההכרזה ואמרו כי הם "דוחים כל תנאי מוקדם למשא ומתן על הקמת ממשלת אחדות".

המחלוקת עלולה לפגוע בשיחות הפיוס שמתנהלות במצרים במטרה לחבר את שלטון הרשות הפלסטינית בגדה עם ממשל חמאס ברצועת עזה. "אנו מתקדמים בצעדים בטוחים לקראת ממשלת אחדות שתעמוד בהתחייבויות שלקחה על עצמה בעבר הרשות הפלסטינית. אחת מהן היא ההכרה בעקרון שתי מדינות לשני עמים", אמר אבו מאזן ברמאללה.

איימן טאהא מחמאס אמר כי דברי אבו מאזן מערערים את הסיכוי להגיע לפיוס אמיתי ולהסכם אחדות. "אנו דוחים כל תנאי מוקדם שכזה במשא ומתן על הקמת ממשלת אחדות, חמאס לעולם לא יסכים להיות חלק בממשלת אחדות שתכיר במדינת ישראל". שיחות הפיוס בין נציגי חמאס לנציגי פתח וסיעות פלסטיניות נוספות החלו ביום חמישי האחרון במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully