וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי על הדרום נמשך: 6 רקטות מאז הבוקר

יהושע בריינר ורמי שני

28.2.2009 / 19:33

2 רקטות נפלו הערב בעוטף עזה. אין נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר, רקטת גראד פגעה בבי"ס באשקלון. "נס שהיא נפלה כשהוא היה ריק"

איתי לוי

(צילום: שי מכלוף)

רקטת קסאם נפלה הערב (שבת) בשטח פתוח סמוך למעבר כיסופים שבמערב הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. מוקדם יותר, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, אך בשל תקלה במערכת האזעקות, לא נשמעה אזעקת "צבע אדום".

מאז הבוקר נורו שש רקטות לעבר יישובי הדרום. שתי רקטות גראד נפלו בעיר אשקלון, אחת מהן סמוך לבית ספר והאחרת בשטח פתוח. עשרה אנשים פונו לבית החולים "ברזילי", שמונה מהם נפגעי חרדה ושניים נוספים שנפגעו בזמן שרצו לחפש מחסה בזמן כאשר נשמעה האזעקה. נזק כבד נגרם לבית הספר.

מאוחר יותר, רקטת קסאם התפוצצה באזור המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ואילו לפנות בוקר נפל קסאם בשטח פתוח באזור המועצה האזורית שדות נגב. גם במקרה זה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"אי אפשר לחיות כך יותר"

ילנה פוגץ', המתגוררת בסמיכות לבית הספר באשקלון שבו התפוצץ הבוקר טיל גראד, אמרה לוואלה! חדשות: "שחברי הכנסת יפסיקו לחשוב על התיקים בממשלה ומי יצטרף לקואליציה או לאופוזיציה ויתחילו לחשוב על תושבי הדרום. אי אפשר לחיות כך יותר. למה יצאנו למבצע בעזה אם אנחנו לא יכולים לעבור בוקר של שבת עם הילדים בשקט". מנהל בית הספר, יצחק אברג'יל, הגיע לזירת האירוע ואמד את הנזק הרב. הוא אמר לסובבים אותו כי מדובר בנס מכיוון שלא היו תלמידים בזמן האירוע.

רק השבוע קיבל ועד ההורים באשקלון את הדו"ח שנכתב בעקבות סקר מיגון שנעשה על ידי פיקוד העורף בעיר. הוועד הביע כעס על כך שבתקופה הקרובה לא ניתן יהיה לצייד במיגוניות את בתי הספר שאין בהם מיגון. "בשלב זה אין ממשלה שיכולה לאשר תקציב של 17 מליון שקלים להצבת מיגוניות בעשרה בתי ספר וגני ילדים שאינם ממוגנים", אמרה סופי פנחס חוטבלי, חברת ועד ההורים. "אנחנו מעריכים שבזמן הקרוב ימשיכו רקטות להתפוצץ בעיר והעובדה שהרקטה התפוצצה היום בבית ספר בזמן שהוא היה ריק היא נס. אנחנו נדרוש מהמשלה לתת תשומת לב מרבית לנושא בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully