וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטת ארה"ב להחרים ועידת דרבן - אמיצה"

28.2.2009 / 12:12

בישראל בירכו על החלטת ארה"ב להחרים ועידת דרבן השנייה. לבני: "ועידה צינית שכל כולה אנטישמיות בוטה ואנטי ישראליות"

ארה"ב לא תשתתף בוועידת דרבן, ובישראל נושמים לרווחה: שרת החוץ ציפי לבני ברכה על החלטת ארה"ב שלא להשתתף בועידת דרבן 2. לבני כי "דרבן 2 היא ועידה צינית שכל כולה אנטישמיות בוטה ואנטי ישראליות במסווה של מאבק בגזענות. החלטתה של ממשלת ארצות הברית נותנת ביטוי אמיתי ואמיץ לערכיה של מנהיגת העולם החופשי והחלטה זו צריכה להראות את הכיוון למדינות נוספות השותפות לאותם ערכים".

גם בוועד היהודי אמריקאי (AJC ) בירכו על ההחלטה האמריקאית. דיוויד האריס, מנכ"ל הוועד היהודי האמריקאי אמר הבוקר כי "הנשיא אובמה החליט באומץ שלא לקחת חלק בפסטיבל האנטי ישראלי שצפוי להתרחש באפריל במסגרת ועידת דרבן השנייה". בשנה האחרונה ה- AJC פעל במספר מישורים על מנת לשכנע את הממשל האמריקאי וממשלות נוספות שלא לקחת חלק בועידת דרבן השנייה אם ימשכו ההצהרות האנטישמיות

כאמור, אמש החליטה ארצות הברית להחרים את כנס האו"ם הבינלאומי נגד הגזענות. כך הודיע בכיר בממשל האמריקאי. הכנס, המכונה גם ועידת דרבן השנייה, יתקיים באפריל בעיר ז'נבה שבשוויץ. ישראל קראה להחרים את הוועידה, בטענה שהיא תהווה כר נוח להאשמות כנגד ישראל.

בשבועות האחרונים ערכה ארצות הברית מגעים עם מדינות שונות, בניסיון להשפיע על אופי הדיונים הצפויים בוועידה ועל ההחלטות שיתקבלו בה. ואולם, ההמקור בממשל האמריקאי הודיע היום כי ארצה "אינה מתכוונת להשתתף". מקור אחר בממשל סיפר, כי ההחלטה התקבלה לאחר שארצות הברית הבינה שלא תוכל לשפר לטובת ישראל את המסמך שיופק בכנס.

ארצות הברית החרימה את ועידת דרבן הראשונה, שנערכה בדרום אפריקה ב-2001. ואולם, למרות קריאתה של ישראל להחרמת הוועידה הנוכחית ולמרות שקנדה הודיעה על כך שלא תתשתף, ארצות הברית החליטה תחילה לנהל מגעים בניסיון למתן את ההחלטות הצפויות נגד ישראל. על כך היא זכתה לשבחים ממזכ"ל האו"ם באן קי-מון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully