וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי לבני: נתניהו מסכן אינטרסים לאומיים

27.2.2009 / 16:46

לדבריהם, בגלל התנגדותו של יו"ר הליכוד להקמת מדינה פלסטינית יהיה קשה לייצר קואליציה בינלאומית נגד אירן. "לא ניתן את ידינו לסיכון ביטחון המדינה רק כדי לסדר ג'ובים"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"נתניהו מסכן את האינטרסים הביטחוניים של ישראל ואת יכולתה לייצר קואליציה בינלאומית נגד אירן בהתעקשות על עקרונות שאינם רלוונטיים בעולם כבר עשר שנים". כך אמרו היום (שישי) לוואלה! חדשות מקורבים ליו"ר קדימה ציפי לבני לאחר שנכשלו ניסיונותיו של יו"ר הליכוד לצרף את קדימה לממשלתו.

לדברי מקורבי לבני, "אם ביבי היה אומר שהוא מוכן בניסוח כזה או אחר למדינה פלסטינית והסכמה לשינוי שיטת הממשל, היה אפשר להיכנס לתהליך רציני של הידברות, אבל צריך קודם להסכים על העקרונות. ציפינו שלאחר הפגישה שהתקיימה ביום ראשון, הוא יבוא עם ניסיון להגיע להסכמה".

"בפגישה", הוסיפו, "הוא אמר במפורש שהוא לא מוכן למדינה פלסטינית ושאי אפשר להכריע עכשיו את עניין שינוי שיטת הממשל. אם יש לנתניהו ממשלה כפי שהוא אומר – שיקים ממשלה על פי דרכו, אבל יש מצב של חוסר הכרעה, בלשון המעטה. הוא לא יכול לאכוף את דרכו על קדימה".

עוד טענו המקורבים, כי "המצב היום הוא שמדינה פלסטינית זה כרטיס כניסה למשא ומתן. בלעדיו, ישראל תהפוך להיות סרבנית בעיני רבים בעולם. אי קבלת העיקרון של מדינה פלסטינית כלשהי היא אמירה בעיני העולם שאין משא ומתן ויהיו תוצאות חמורות מבחינת ישראל, אז ניתן את ידינו לסיכון ביטחונה של מדינת ישראל והפיכת ישראל למדינה דו לאומית רק כדי לסדר ג'ובים?"

מוקדם יותר נפגשו נתניהו ולבני בניסיון אחרון לכונן ממשלת אחדות. יו"ר הליכוד אמר לאחר הפגישה: "הייתי מוכן ללכת רחוק מאוד. הצעתי ללבני שותפות מלאה בכתיבת קווי היסוד ושוויון מלא בחלוקת התיקים. הצעתי לה שניים מתוך שלושת התפקידים הבכירים. השהיתי משא ומתן עם סיעות אחרות שכן הסכימו לאחדות. הודעתי לה שאנו מגבשים רפורמות בשיטת הממשל ופתרונות מוסכמים בסוגיית ברית הזוגיות. הפערים ניתנים לגישור אם יש רצון ועשיתי צעדים אלו כי אחדות הכרחית לשם התמודדות עם מה שעומד בפנינו. לצערי לבני סירבה סירוב מוחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully