וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנצלות הבישוף מכחיש השואה לא מספיקה"

27.2.2009 / 15:23

הוותיקן דחה את דברי ווליאמסון, לפיהם לא היה מכחיש את השואה לו ידע מה יקרה כתוצאה מכך, ותובע ממנו התנערות מוחלטת מהאמירות

הוותיקן דחה היום (שישי) את התנצלותו של הבישוף מכחיש השואה ריצארד וויליאמסון. בהודעה מטעם הכס הקדוש נמסר, כי התנצלותו של וויליאמסון "אינה מספיקה" ואינה עומדת בדרישת האפיפיור להתנערות מוחלטת של הבישוף מדבריו, לפיהם הנאצים לא השתמשו בתאי גזים וכי 300 אלף יהודים בלבד מתו בשואה.

אתמול, עם שובו לבריטניה בעקבות סילוקו מארגנטינה, פירסם הבישוף הצהרה, לפיה, "האב הקדוש והממונה עלי, הבישוף ברנרד פלאיי, ביקשו שאשקול מחדש את אמירותיי בראיון לטלוויזיה השבדית לפני ארבעה חודשים על רקע ההשלכות החמורות שלהן".

"אני יכול הגיד בכנות שאני מצטער על האמירות הללו", הוסיף, "ואם הייתי יודע לפני כן מה יהיה הנזק שהן יגרמו, במיוחד לכנסייה, אך גם לניצולים ולקרובי הקורבנות של אי הצדק ששרר תחת הרייך השלישי, לא הייתי אומר אותן".

הוותיקן הורה בתחילת החודש לוויליאמסון, שאת שמו טיהר לאחר למעלה מעשרים שנה, לפרסם התנצלות פומבית ולחזור בו מאמירותיו. בתחילה הסכים וויליאמסון רק להביע חרטה על הבעיות שגרם לאפיפיור בגלל הערותיו הבלתי הולמות, אך סירב לחזור בו.

הפרשה גרמה למתיחות בין הכנסייה לקהילה היהודית ברחבי העולם, והותירה את הרושם כי הוותיקן מקבל החלטות בפזיזות. המבקרים האשימו את האפיפיור בן ה-81, הידוע בשמרנותו ובכינוי "הרוטוויילר של אלוהים", בכך שהוא אינו מחובר להשקפות הכנסייה הקתולית הפרוגרסיבית. הביקורת נגד האפיפיור החריפה השבוע לאחר שהתיאולוג הליברלי הרמן הרינג קרא להתפטרותו של בנדיקטוס ה-16 מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully