וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: נתבע את צה"ל על הרס מבנה בחומש

פנחס וולף ויהושע בריינר

27.2.2009 / 14:05

כוחות צבא הרסו לפנות בוקר מבנה ששימש בית מדרש בהתנחלות שפונתה בהתנתקות. התושבים: "המבנה נהרס ללא צו מתאים"

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו לפנות בוקר (שישי) מבנה מעץ ששימש כבית מדרש של ישיבה בהתנחלות המפונה חומש, כך טוענים אנשי היישוב. לטענתם, ההריסה התבצעה ללא צו מתאים. בנוסף טוענים המתנחלים כי מהמקום נלקח ציוד פרטי רב. אנשי חומש מסרו כי הם מתכוונים להגיש תביעות אזרחיות כנגד האחראים ולהקים מחדש את המבנה ההרוס.

ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) אמר בתגובה כי אהוד ברק הוא שר ביטחון בממשלת מעבר וככזה אסור לו לפעול נגד רצון הציבור כפי שבא לידי ביטוי בבחירות. "מוטב לברק שיעסוק בפתרון בעיית הקסאמים בדרום במקום לעסוק בניסיונות חסרי תוחלת לעצור את החזרה לחומש או להפריע להמשך הבנייה והפיתוח ביהודה ושומרון", אמר אדלשטיין. משדולת "חומש תחילה" בכנסת נמסר כי הם מגנים באופן חריף את הריסת הבית. "הממשלה הבאה שתקום בישראל תבטל את החקיקה האבסורדית הזו ותדע לבוא חשבון עם אלה האוכפים חוק באופן סלקטיבי נגד יהודים בלבד, מטעמים של השקפת עולם שמאלנית קיצונית".

מגורמי ביטחון נמסר בתגובה כי כוח צה"ל עצר אמש שני ישראלים שפרצו מחסום צבאי ועלו לחומש על אף שהשטח מוגדר כשטח צבאי סגור בצו אלוף פיקוד מרכז. הכוחות שהוקפצו למקום מצאו שם סוכה ארעית. על פי הצו חל איסור על בניית מבנים בחומש ועל כן נהרסה הסוכה. הציוד אכן נלקח אך הוא הוחזר הבוקר לראשי היישוב שבי שומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully