וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לבני סירבה באופן מוחלט לאחדות"

27.2.2009 / 13:25

ראש הממשלה המיועד אמר בתום פגישתו עם יו"ר קדימה כי היה "מוכן ללכת רחוק מאוד" כדי לצרפה לממשלה. לבני: "הפגישה הסתיימה ללא הכרעות בנושאים מהותיים"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"הפגישה הסתיימה ללא הכרעות בנושאים שבעיניי הם מהותיים וזו בעיניי גם האחדות האמיתית". כך אמרה בצהרים (שישי) יו"ר קדימה ציפי לבני לאחר פגישתה עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. "האחדות האמיתית קיימת, היא אפשרית. כרגע, על בסיס השיחה בחדר הסמוך, זו לא הולכת להיות ממשלת נתניהו".

נתניהו מצדו, סיפר בתום הפגישה על מאמציו לצרף את לבני לממשלה: "הייתי מוכן ללכת רחוק מאוד. הצעתי ללבני שותפות מלאה בכתיבת קווי היסוד ושוויון מלא בחלוקת התיקים. הצעתי לה שניים מתוך שלושת התפקידים הבכירים. השהיתי משא ומתן עם סיעות אחרות שכן הסכימו לאחדות. הודעתי לה שאנו מגבשים רפורמות בשיטת הממשל ופתרונות מוסכמים בסוגיית ברית הזוגיות. הפערים ניתנים לגישור אם יש רצון ועשיתי צעדים אלו כי אחדות הכרחית לשם התמודדות עם מה שעומד בפנינו. לצערי לבני סירבה סירוב מוחלט".

"אני משוכנע שניתן להשיג דרך משותפת", המשיך נתניהו, "לצערי לא מצאתי נכונות אצל גברת לבני בשעה גורלית זו. מדינת ישראל זקוקה לאחדות יותר ויותר. די לראות מה שקרה בשבוע האחרון -מהמצב האירני ועד האבטלה. ממשלה כזו תקום בהקדם".

בפגישה שנערכה במלון "קראון פלאזה" בתל אביב, ניסה נתניהו לשכנע את לבני להצטרף לקואליציה בראשותו על אף שלבני כבר הודיעה מספר פעמים כי בכוונתה להוביל את קדימה לאופוזיציה.

"בכל תפקיד בו אשמש, גם כראש האופוזיציה, אאפשר לממשלה שתקום להתמודד עם האיומים בפניהם אנו נמצאים כאופוזיציה אחראית" הדגישה לבני בתום הפגישה, "זו תוכנה של השיחה שהתקיימה בינינו", סיכמה.

לקראת הפגישה אמר אמש בכיר בקדימה לוואלה! חדשות כי "לא נתפשר על קידום המשא ומתן המדיני ורעיון שתי המדינות". הבכיר הוסיף כי "התנאים שלנו מאוד ברורים והם לא השתנו. נתניהו צריך להסכים לעניין שתי המדינות ולא נתפשר על כך. לא ניכנס לממשלה בלי העניין הזה". ההערכה היא שגם אם הליכוד יתפשר בנושאים אחרים, לא תחול שום התקדמות מבלי שתהיה הסכמה בין נתניהו ללבני בנושאים המדיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully