וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען הושלך על מרכז יהודי בבירת ונצואלה

27.2.2009 / 2:26

איש לא נפגע בפיצוץ. לפני חודש נבזז והושחת בית כנסת בעיר. נשיא המרכז: "נראה שיש אנשים במדינה שנחושים לזרוע טרור"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מטען נפץ הושלך הלילה (שישי) לעבר בניין של הקהילה היהודית בקראקס, בירת ונצואלה. איש לא נפגע בפיצוץ.

אברהם גרזון, נשיא מרכז הקהילה היהודית בעיר, אמר לערוץ טלוויזיה מקומי כי המטען הושלך מוקדם בבוקר, זמן ונצואלה, וגרם נזק לדלתות הבניין. "נראה שיש אנשים במדינה שנחושים לזרוע טרור", אמר גרזון.

דובר משרד החוץ יוסי לוי מסר בתגובה להתקפה כי קיימות גרסאות סותרות בנוגע לאירוע. לדבריו, "המשרד נמצא בתהליך של בדיקת הדיווחים על ההתקפה על מרכז יהודי בקראקס. מדינת ישראל מגנה כל פגיעה ביהודים בכל מקום בעולם, ושבה וקובעת כי האחריות לשלומם של אזרחים יהודים ולביטחונם של מוסדות יהודיים בוונצואלה מוטלת על שכמם של השלטונות במדינה ואל להם לשכוח זאת ולו לרגע אחד".

איש לא לקח אחריות על ניסיון הפיגוע. מדובר במתקפה השנייה על מוסד יהודי במדינה הדרום אמריקאית מאז תחילת השנה. בחודש שעבר נבזז והושחת בית כנסת בקראקס. קירות הבניין רוססו בכתובת "יהודים, עזבו", כלי קודש נופצו ומאגר מידע, שהכיל שמות וכתובות של יהודים המתגוררים בוונצואלה, נגנב.

הרשויות במדינה עצרו 11 אנשים, ביניהם שמונה שוטרים, בחשד כי לקחו חלק בפריצה לבית הכנסת ובהשחתתו. החוקרים חושדים כי התוקפים פרצו לבניין מתוך מטרה לגנוב כספים שחשבו ששמורים בו וכי ההשחתה בוצעה על מנת להסיט את תשומת הלב מהמניע האמיתי לפריצה.

"אחריות הממשלה לעצור את זה"

סרג'יו וידר, נציג מרכז שמעון ויזנטל באמריקה הלטינית, הטיח אמש ביקורת בנשיא ונצואלה הוגו צ'אווז על טיפולו הכושל באנטישמיות הגואה במדינה. לדברי וידר, צ'אווז היה צריך לבקר בחריפות אתרי אינטרנט ועיתונים שפרסמו מאמרים וטורי דעה שנתפסו על ידי יהודי ונצואלה כאנטישמיים. "זו שערוריה, מדובר בהסלמה", אמר וידר, "וזו אחריותה של הממשלה לעצור את זה".

צ'אווז הוא מבקר חריף של מדיניות ישראל בשטחים. הוא גינה את פעולת צה"ל בעזה בחודש שעבר והורה לשגריר ונצואלה בירושלים לעזוב את המדינה. הפגנות נגד הפעולה התקיימו בקראקס ונעליים הושלכו לעבר בניין שגרירות ישראל בעיר וכתובות נאצה רוססו על קירותיו.

יחד עם זאת, צ'אווז גינה את המתקפה על בית כנסת בקראקס בחודש שעבר ומכחיש את היותו אנטישמי. לטענתו, הוא פשוט מתנגד למדיניות ישראל כלפי הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully