וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "ממשל אובמה לא שינה עמדתו כלפינו"

26.2.2009 / 21:37

בפגישה של מועצת הביטחון של האו"ם, התרגז שגריר אירן על דברי השגרירה האמריקאית: "היא חוזרת על דברי הממשל הקודם"

שגריר אירן באו"ם מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על השגרירה האמריקאית החדשה סוזאן רייס ואמר כי היא מעלה את "אותן האשמות ישנות ומשומשות" נגד המדינה המוסלמית שגם הממשל הקודם השמיע. בנאום שנשאה במהלך פגישה של מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לעירק, חזרה רייס על העמדה האמריקאית, הטוענת כי אירן תומכת בטרור ומנסה לפתח נשק גרעיני. ממשלת אירן מכחישה את האשמות.

"זה מצער, אך שוב אנחנו שומעים את אותן האשמות בלתי מבוססות אותן הפיץ הממשל הקודם", כתב מוחמד קזאי במכתב שנמסר לנשיא המועצה, השגריר היפני יוקיאו טקאסו. "במקום להעלות האשמות נגד אחרים, על ארה"ב לנקוט בצעדים מוחשיים ומשמעותיים בתיקון המדיניות המוטעית שלה בעבר, לרבות כלפי אירן", הוסיף.

רייס אמרה לפני 15 חברי המועצה כי המדיניות האמריקאית "תבקש להביא קץ לשאיפה האירנית לייצר יכולת גרעינית ולתמיכתה בטרור". נשיא ארה"ב ברק אובמה, מזכירת המדינה הילרי קלינטון ורייס אמרו שוב ושוב כי הממשל החדש יעשה כל שביכולתו, כולל דיאלוג ישיר, כדי לגרום לאירן לזנוח את תוכנית הגרעין שלה.

ארה"ב ניתקה את הקשרים הדיפלומטיים עם אירן ב-1980 לאחר שמחבלים השתלטו על השגרירות האמריקאית בטהרן ולקחו קבוצה של דיפלומטים אמריקאים כבני ערובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully