וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבישוף מכחיש השואה התנצל: "ביקשו ממני"

טלי גולדשטין

26.2.2009 / 21:03

הבישוף ריצ'רד וויליאמסון מילא את מבוקשה של הכנסייה והוציא הודעה בה הצר על אמירותיו: "אם הייתי יודע מה יקרה, לא הייתי אומר אותן"

הבישוף מכחיש השואה ריצ'רד וויליאמסון התנצל היום (חמישי) על אמירותיו האנטישמיות. כך דיווחה סוכנות הידיעות הקתולית "זניט". בהצהרה שפרסמה עם שובו לבריטניה אתמול, בעקבות סילוקו מארגנטינה, הסביר הבישוף: "האב הקדוש והממונה עלי, הבישוף ברנרד פלאיי, ביקשו שאשקול מחדש את אמירותיי בראיון לטלוויזיה השבדית לפני ארבעה חודשים על רקע ההשלכות החמורות של שלהן".

"אני יכול הגיד בכנות כי אני מצטער על האמירות הללו ואם היית יודע לפני כן מה יהיה הנזק שהן יגרמו, במיוחד לכנסייה, אך גם לניצולים ולקרובי הקורבנות של אי הצדק ששרר תחת הרייך השלישי, לא הייתי אומר אותן", הוסיף.

הוותיקן הורה בתחילת החודש לוויליאמסון, שאת שמו טיהר לאחר למעלה מעשרים שנה, לפרסם התנצלות פומבית ולחזור בו מאמירותיו, לרבות טענותיו במהלך ראיון טלוויזיוני כי הנאצים לא השתמשו בתאי גזים וכי 300 אלף יהודים בלבד מתו בשואה. וויליאמסון הסכים בתחילה רק להביע חרטה על הבעיות על הבעיות שגרם לאפיפיור בגלל הערותיו הבלתי הולמות, אך סירב לחזור בו.

הפרשה גרמה למתיחות בין הכנסייה לקהילה היהודית ברחבי העולם, והותירה את הרושם כי הוותיקן מקבל החלטות בפזיזות. המבקרים האשימו את האפיפיור בן ה-81, הידוע בשמרנותו ובכינוי "הרוטוויילר של אלוהים", בכך שהוא אינו מחובר להשקפות הכנסייה הקתולית הפרוגרסיבית. הביקורת נגד האפיפיור החריפה השבוע לאחר שהתיאולוג הליברלי הרמן הרינג קרא להתפטרותו של בנדיקטוס ה-16 מתפקידו. גם בגרמניה - בה הכחשת השואה היא פשע הגורר עונש מאסר – נשמעה

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 והסובבים אותו מיהרו לבצע בקרת נזקים. האפיפיור אמר כי לא היה מודע לדעות הבישוף כשטיהר את שמו בחודש שעבר והתעקש כי הוא עדיין מתכוון לבקר בישראל במאי הקרוב. עוד אמר המנהיג הרוחני כי "כל הכחשה או המעטה בערך השואה היא בלתי מתקבלת על הדעת", במיוחד אם אמירה מסוג זה נשמעת מפיו של איש כמורה.

הוותיקן טען להגנתו כי טיהור שמו של וויליאמסון, המנהל את הכנסייה הקתולית בארגנטינה, אינה מעידה על כך שהאפיפיור תומך בדעותיו על השואה. בישופים קתולים קראו אף הם להדחתו של הבישוף מכחיש השואה, בהצהרה שפורסמה באתר כתב העת הגרמני "דר שפיגל", אמרו בישופים כי על הכנסייה לנער מעליה את הבישוף ריצ'רד וויליאמסון, שהודח משורותיה ב-1988 עם שלושה מעמיתיו לאחר שהוסמכו ללא אישור הוותיקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully