וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיש אירליינס הזניחה את צי המטוסים"

טלי גולדשטין

26.1.2009 / 18:09

איגוד התעופה האזרחית בטורקיה האשים את חברת התעופה בהזנחת המטוסים שבוע לפי ההתרסקות. "החברה הזמינה את האסון"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חברת התעופה "טורקיש איירליינס" הואשמה שבוע לפני קריסת מטוסה אתמול (רביעי) בנמל התעופה סכיפול שבאמסטרדם, בהזנחה בתחזוקת צי מטוסיה, כך נחשף היום. בהתרסקות אתמול נהרגו תשעה בני אדם ועשרות נפצעו כשטיסה 1951 מאיסטנבול לאמסטרדם התרסקה בשדה בעודה מתכוננת לנחיתה.

איגוד התעופה האזרחית הטורקית דיווח באתר האינטרנט שלו ב-18 בפברואר כי "טורקיש איירלנייס" "מתעלמת מהמטרה הבסיסית של בטיחות טיסה, כלומר, שירותי התחזוקה. הנהלת החברה אינה מבינה את ההשלכות של מדיניות המזמינה אסון", נכתב.

האיגוד, המייצג 12 אלף עובדים של "טורקיש איירליינס", מעורב בסכסוך עם הנהלת החברה. לאור האסון אתמול, מנהלי חברת התעופה ובכירים ממשרד התחבורה של טורקיה אמרו כי המטוס מדגם בואינג 737-800 נבדק באחרונה ב-22 בדצמבר. "לא היתה שום בעיה עם תחזוקת המטוס", אמר קאנדאן קרליסטין מדירקטוריון "טורקיש איירליינס" במהלך מסיבת עיתונאים לאחר ההתרסקות.

פרטים נוספים נחשפו היום על קורבנות האסון. בין הנספים היו שבעה אמריקאים, גרמני, שלושה בריטים, איטלקי, פיני, 53 הולנדים וכמה טורקים. 63 מתוך 121 הניצולים עדיין מאושפזים, ששה במצב קשה. טיסה מיוחדת של "טורקיש איירליינס" הגיעה הבוקר לאמסטרדם מאיסטנבול כשעליה 70 קרובי משפחה של הקורבנות.

"טורקיש איירליינס" נהנתה בשנים האחרונות משגשוג והתרחבות. באחורנה החברה שכרה את שירותי השחקן קווין קוסטנר לככב בקמפיין המפרסם אותה. פרסומות אלו היו אמורות להיות משודרות ב-70 מדינות, אך נכון לעכשיו הקמפיין הושהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully