וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "הזמן לטפל באיום האירני אוזל"

פנחס וולף

26.2.2009 / 22:07

שר הביטחון אמר בנאום בלטרון כי " יש להגביר את הסנקציות וחיוני שישראל תשמור את כל האופציות על השולחן"

מערכת וואלה!

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: רן צימט)

שר הביטחון, אהוד ברק שב ומזהיר אמש (חמישי) מפני התחמשותה של אירן בנשק גרעיני. "הזמן לטיפול באיום האיראני הולך ואוזל", אמר ברק באירוע לציון שנה למותו של רב-אלוף (במיל') דן שומרון, שנערך בלטרון. ברק הוסיף כי "חיוני שישראל תשמור את כל האופציות על השולחן ואין מקום לפרט כאן יותר".

מוקדם יותר התייחס ברק לסוגייה גם בכנס של מפלגת העבודה. ברק אמר כי יש לתחום את הניסיון של האמריקאים להידברות עם האירנים לזמן קצר, ובמקביל להגביר את הסנקציות כדי שיתברר בתוך זמן קצר אם יש או אין סיכוי".

על המצב בדרום אמר ברק כי "גם אני לא אוהב את טפטוף הקסאמים, אך אין לי ספק שאנחנו בדרך לרגיעה. אחרי שנפתר המשבר הקשה עם עמוס גלעד, אפשר לגשת במהירות להשלמת ההסכמות עם מצרים, שמהוות ציר מרכזי בכל מה שקשור למאבק בהברחות".

ברק גם התייחס למאמצים לשחרורו החייל החטוף גלעד שליט ואמר כי "אני מקווה שנצליח להשיב את גלעד הביתה עוד לפני תום כהונת הממשלה הנוכחית". ברק הוסיף, כי "המחיר לשחרורו של שליט יהיה קשה וכואב". לדבריו, "אין קשר בין שחרורו של שליט לבין ההסדרה מול הפלסטינים בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה'".

"מתכוון לשאת באחריות"

ברק התייחס גם להתרסקות מפלגת העבודה בבחירות ואמר כי "ספגנו מכה קשה והאחריות היא עליי, ולכן אני מתכוון לשאת באחריות, שפירושה להמשיך להנהיג את מפלגת העבודה". לדבריו, "פסק דינו של הבוחר שלח אותנו לאופוזיציה".

יו"ר מפלגת העבודה מתכוון גם לכנס ועידה אידיאולוגית כדי לנסח את ה"אני מאמין" של המפלגה "בהתאמה למציאות". לדבריו, הוא ימנה צוות שיגבש תכנית לחילוץ המפלגה מבעיותיה הכלכליות. בין היתר המפלגה תשקול את העברת המטה המרכזי שלה מתל אביב לבית ברל. צוות אחר יכתוב מחדש את חוקת המפלגה ואת התקנות שלה.

בתוך כך, ישיבת לשכת העבודה פוצצה הערב לאחר שתומכי עמיר פרץ התפרצו לדבריו של חבר הלשכה פיני קבלו, המזוהה עם מחנה ברק. במקום החל ויכוח סוער וקולני, שהוביל את ח"כ איתן כבל להודיע על הפסקת הישיבה. "זה פשוט לא מכובד, זו חוצפה", אמר כבל.

ח"כ עמיר פרץ הגיב על התקרית ואמר: "מישהו מתכנן פרובוקציה מעל הדוכן ואז מאשימים אותנו? המחנה שלי הוא מחנה ערכי". לדבריו, "אני מתנגד לסיסמה החדשה: שקט, בוכים. צריך לקיים דיונים באומץ. יו"ר העבודה הנוכחי קיבל את התנאים הנוחים ביותר. המפלגה ואני עשינו הכל כדי לעמוד מאחורי הקו שברק הוביל. היום צריך לעשות סדר ובדק בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully