וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים למען זכויות

אייל דץ

27.2.2009 / 15:59

עובדי קבלן, עובדי חברות כח אדם ושאר מנוצלים ומפוטרים עושים הרבה למען זכותם להתפרנס בכבוד. וכן, גם לכם זה יכול לקרות. הנה כמה ממאבקי העובדים הבולטים שהתקיימו השנה

סטודנטים למען העובדים

כאשר גילו הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע כי עובדי הניקיון באוניברסיטה מועסקים דרך חברת קבלן, וכי תנאיהם הסוציאליים מופרים הם החליטו למחות. הנהלת האוניברסיטה החליטה להפסיק את ההתקשרות עם הקבלן והוא מצידו פיטר את 150 המנקות. בעזרת הסטודנטים הקימו המנקות ועד ולאחר לחץ מסיבי החזיר הקבלן את המנקות לעבודה ושיפר את תנאי ההעסקה שלהן.

היוצרים כועסים

הקיצוץ החד שביצעו לאחרונה זכייני הערוצים המסחריים ביניהן בהפקות המקור גרמו לטענת היוצרים לאלפי עובדים מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה להישאר חסרי עבודה. הם החליטו לשלב כוחות התאגדו יחדיו, ובמטרה להחזיר את ההפקות שבוטלו לעבודה, קיימו הפגנות רבות מול בתיהם של בעלי המניות, מול משרדי הערוצים ואפילו באמצע תוכנית הלילה של גיא זוהר בערוץ 10.

עובדי גן המדע מתאגדים

בעקבות מה שהם מכנים "שנים של ניצול ופגיעה בזכויות עובדים בסיסיות", התאגדו לפני כחצי שנה עובדי גן המדע שבמכון וייצמן ויצאו למאבק מול ההנהלה. העובדים הכריזו על סכסוך עבודה ופתחו משמרות מחאה בכניסה למכון. ההנהלה החליטה לא להכיר בוועד ועבודתם של העובדים המוחים הופסקה ובמקומם גויסו עובדים חדשים. החודש קבע בית המשפט כי יש להחזיר את העובדים שהחליטו להתאגד לעבודתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פיטורים המוניים

עובדי ויטה פרי הגליל ניצלו אמנם מפיטורים מיידיים, אבל במפעלים בכל רחבי הארץ מתקיימים הליכי מו"מ לפיטורי מאות עובדים. אלו מצידם לא מתכוונים לוותר בקלות ובעזרת ההסתדרות וועדי העובדים נאבקים לשנות את רוע הגזרה.

נותנים כוח לעובדים

אלף מנחים ומרכזי הוראה מהאוניברסיטה הפתוחה הקימו ועד תחת ארגון "כוח לעובדים" ופתחו במשא ומתן עם ההנהלה על שדרוג שכרם שלטענתם לא עודכן אחת עשרה שנה, והענקת קביעות. הם טוענים שלא יהיו מוכנים להמשיך בצורת ההעסקה הזמנית, שמשמעותה פיטוריהם מהעבודה בכל סמסטר והעסקתם מחדש בסיומו ודורשים הסכם קיבוצי. הנהלת האוניברסיטה בינתיים מסרבת להסכם קיבוצי.

מאבק המתורגמנים

עד השבוע היו מועסקים מתורגמנים ומדריכים של עולים המגיעים מאתיופיה שעבדו "קווארה" - בחוזים אישיים. הם החליטו להתאגד ובמסגרת הסכם קיבוצי שגובש בין הסתדרות לסוכנות היהודית, הם יקבלו תוספת שכר של 5% , קידום בדרגות תוספת ותק מתחילת עבודתם במקום, ופיצוי בגובה של עד משכורת, בגין ותק העבר שלא שולם להם.

לא נפסיק לנגן

לאחר 14 שנות קיומה של התזמורת האנדלוסית, החליטו נגניה להיאבק למען תנאי עבודה מינימליים הוגנים והקימו ארגון עובדים במסגרת הסתדרות העובדים הכללית החדשה על מנת לעגן את זכויותיהם במסגרת של הסכם קיבוצי. בעיריית אשדוד החליטו לפטר את הנגנים, ובתגובה החליטו בהסתדרות לתבוע את עיריית אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully