וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן ממליץ: חנינה למתנגדי ההתנתקות

עדי שמחוביץ

26.2.2009 / 15:56

שר המשפטים חתם על המלצה לנשיא פרס למחוק את הרשעתם של 40 בני אדם שהועמדו לדין בעקבות פעולות מחאה נגד פינוי עזה

שר המשפטים דניאל פרידמן חתם היום (חמישי) על המלצה לנשיא המדינה שמעון פרס למחיקת הרשעה של 40 איש שהועמדו לדין בעקבות מעשים שביצעו במסגרת התנגדות להתנתקות מרצועת עזה. ממשרד המשפטים נמסר, כי הדבר נעשה "מתוך הבנה כי המעשים נעשו על רקע אירוע היסטורי חריג, ואין המדובר במי שהם עבריינים במהותם".

לפני כשבועיים הגישה הסנגוריה הציבורית למשרד המשפטים 80 בקשות חנינה לתיקים שנפתחו בגין פעולות מחאה נגד תוכנית ההתנתקות. 48 בקשות מתייחסות לנאשמים קטינים ו-32 בקשות לנאשמים בגירים. הסנגוריה הציבורית, המייצגת את מרבית הנאשמים בתיקי ההתנתקות, הסכימה עם פרקליטות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ומחלקת החנינות על הגשת הבקשות, וזאת ברוח הצעת חוק "הפסקת הליכים ומחיקת רישמוים בעניין תכנית ההתנתקות" שעברה בכנסת בקריאה ראשונה לפני כחמי שנה.

ממשרד המשפטים נמסר היום כי "בעקבות יוזמות חקיקה של חברי כנסת להביא למחיקה מוחלטת של כל הנוגע לעבירות שנעברו על רקע ההתנגדות לתכנית ההתנתקות, נמסרה הודעה בועדת חוץ וביטחון, על דעת נשיא המדינה ושר המשפטים, כי בעניינם של מי שעברו עבירה אחת ויחידה במסגרת התנגדותם לתכנית ההתנתקות, שאין לחובתם עבר פלילי קודם ואם לא מדובר בעבירה שנסיבות ביצועה חמורות שעלתה כדי פגיעה או סיכון לחיי אדם, תינתן המלצה למחיקת הרישום הפלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully