וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר ממעצר בגלל "מחדל משטרתי" ונעצר שוב

נתיב נחמני

26.2.2009 / 14:42

מוסא חמדאן, החשוד בגניבה ובתקיפה, שוחרר ממעצר לאחר שהמשטרה איחרה בהגשת בקשת המעצר נגדו. היום הוא הוחזר למעצר

חשוד בגניבה ובתקיפת שוטר ששוחרר ממעצר לאחר שהמשטרה איחרה בהגשת בקשת המעצר נגדו, יוחזר למעצר - כך קבע הבוקר (חמישי) בית המשפט המחוזי בתל אביב. השבתו למעצר של החשוד מוסא חמדאן, בן 24, הושגה לאחר שהמשטרה ערערה על החלטת השופטת הדסה נאור מיום שלישי השבוע לשחררו בשל איחור המשטרה ב-47 דקות בהגשת בקשת מעצר מלאה נגדו. בדיון היום טענה נציגת המשטרה כי למרות האיחור, שופטת השלום התעלמה מגופו של העניין – מידת הסיכון של החשוד.

חמדאן נעצר ביום שבת בבוקר לאחר שנתפס כשברשותו תיק שעל פי החשד נגנב מכלי רכב זמן קצר לפני מעצרו. לטענת המשטרה, כשהובא לתחנת משטרת מרחב יפתח, תקף חמדאן את אחד השוטרים ובעט באשכיו לעיני שוטרים נוספים ואף קילל אותו. בצאת השבת הוא הובא לבית משפט השלום בתל אביב, שם הוארך מעצרו בחשד לגניבה ולתקיפת שוטר עד ליום שלישי.

בבוקר יום שלישי התייצב חמדאן, המיוצג על ידי עו"ד ארי שמאי, בפני בית המשפט באמצעות שיחת ועידה בוידיאו - אפשרות המוצעת לעצורים המעדיפים שידונו אותם באמצעות רשת מצלמות המקשרת בין בית המעצר אבו כביר לבית המשפט. הדיון בעניינו החל בשעה 10:47, כאשר המשטרה אמנם הגישה את הבקשה להארכת מעצרו, אך לא ציינה בכמה ימים - זאת 47 דקות לאחר מועד פקיעת מעצרו החוקי.

עם תחילת הדיון ביקש עו"ד שמאי לשחרר את מרשו לאלתר כיוון שהוא מוחזק באופן בלתי חוקי - בקשה שהתקבלה כאמור על ידי שופטת בית משפט השלום הדסה נאור. "אנחנו טוענים שהמעצר היה חוקי, כיוון שהמשיב התייצב בפני בית המשפט בזמן, הבקשה הוגשה בזמן וכל שהיה חסר זה ציון מספר ימי המעצר שהמשטרה מבקשת בטופס הבקשה", טענה היום נציגת המשטרה בבית המשפט המחוזי. "עברו הפלילי מכביר ועצם שחרורו ממעצר מהווה סכנה לציבור", אמרה והוסיפה כי בכוונת המשטרה להגיש כתב אישום נגדו בגין העבירות המיוחסות לו עוד מחר.

עו"ד ארי שמאי טען בתגובה כי "אם זהו תיק כל כך חשוב וכל כך חמור והמשיב כל כך מסוכן לציבור, ניתן היה לצפות שהמשטרה הייתה פועלת עוד לפני מספר ימים להצהיר על כתב אישום ולהכין את בקשת המעצר נגדו". למרות זאת, ייעץ השופט גלעד נויטל לצדדים להגיע להסכמה בניהם, וכך היה. חמדאן הסכים להיעצר עד למחר ב-11:00, עד אז התחייבה המשטרה להגיש כתב אישום נגדו ובמקביל בקשה למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים, ולא דקה אחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully