וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מבקשת לגזור מאסר על יעקב העליון

עדי שמחוביץ

26.2.2009 / 12:03

העליון הורשע בביצוע עבירות מין בשתי אחיות. הפרקליטות: "לא ניתן למדוד את רמת הפגיעות במתלוננות, אך אין ספק שנפגעו"

הפרקליטות ביקשה הבוקר (חמישי) לגזור עונש מאסר בפועל על העיתונאי יעקב העליון, שהורשע בתחילת נובמבר בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה של קטינה בת 14 ובמעשה מגונה באחותה בת ה-21, לפני כשש שנים.

"לא ניתן למדוד את רמת הפגיעות במתלוננות אך אין ספק שנפגעו", אמרה בדיון עו"ד הדס פורר-גפני מפרקליטות מחוז תל אביב. הפרקליטות גם דרשה לגזור על העליון פיצוי כספי למתלוננות, וביקשה שהסכום לקטינה יהיה סכום משמעותי של עשרות אלפי שקלים.

עם זאת, הוסיפה פורר-גפני כי "דרך ניהול המשפט, התמשכות המשפט, יכול וצריך לבוא לידי ביטוי בעונש. לא דווקא במאסר בפועל אלה ברכיבי העונש האחרים". היא הוסיפה וציינה בפני בית המשפט כי מה שעברו המתלוננות במהלך המשפט היה בלתי נתפס, זאת בהתייחסה להשתלחויות של העליון עצמו כלפיהן בעת עדותן.

על פי פסק הדין, העליון, בן 71, הכיר את האחיות באינטרנט, התכתב התכתבות אינטימית עם האחות הצעירה, והזמין אותה להצטרף אליו להצגות, שם ביצע את המעשים.

הפרשה נחשפה לאחר שאשתו של העליון, יעל, שניהלה את בית הספר לאמנויות בתל אביב, נמצאה מתה לרגלי בניין המגורים של המשפחה. זאת, לאחר שאם הבנות חשפה בפניה את פרטי הפרשה.

לאחר השמעת פסק הדין אמר העליון: "אשתי נרצחה, השם יקום דמה. מאז אני לוחם על חפותי. ביום הראשון של המשפט התובעת אמרה לי להודות בהאשמות. אמרתי לה שלעולם לא אודה. מאז הגיעו אלי עוד ארבע הצעות לעסקאות טיעון ותשובתי היתה - לעולם לא אודה במה שלא עשיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully