וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "עד 2020 נחדש מאגר הנשק הגרעיני"

לדברי סרגיי איבנוב, המשנה לראש הממשלה, הצבא הרוסי יצויד גם במערך לווינים חדש ובמערכות ניהול מידע בשדה הקרב

"עד 2020 נחדש את מאגר הנשק הגרעיני האסטרטגי שלנו". כך הצהיר המשנה לראש ממשלת רוסיה והמפקח על התעשייה הבטחונית הרוסית, סרגיי איבנוב בראיון לעיתון "רוסייסקיה גזטה". בראיון שהתפרסם היום (חמישי) דיבר איבנוב על תוכנית ממשלתית חדשה לחימוש הצבא בשנים 2011-2020.

התוכנית כוללת חימוש בנשק גרעיני חדש, מערך לוויינים עדכני, מערכות ניהול מידע בשדה הקרב ופיתוח מערכות נשק חדישות, תוך שימוש בננו-טכנולוגיה ליצירת חומרים עמידים. לטענת איבנוב, בחברת "סוחוי" (אחת מיצרניות המטוסים הגדולות של רוסיה) כבר יש דגמים מוכנים של החומרים האלה.

במהלך הראיון, נשאל איבנוב האם יש לצבא הרוסי יכולות לקנות מטוסים ללא טייס עבור הצבא הרוסי מישראל. לדבריו, אין בעיה עקרונית לקנות מזל"טים נטולי מערכות נשק, שיכולים לשמש לא רק את הצבא אלא גם את החקלאות, אך אף אחד לא ימכור לרוסיה מטוסים דוגמת "פרדטור" עליו מורכבות מערכות צבאיות מתקדמות. בנוסף, איבנוב חושב שצריך להיזהר בעסקאות כאלה, כי מה שרוסיה צריכה באמת זה לא כלי טיס אלא טכנולוגיות, ואלה בדרך כלל לא למכירה.

הצבא הרוסי, שהטיל אימה על כל העולם המערבי במשך שנים רבות, הפך בשנים האחרונות לגוף מתנוון שיוצר תהודה ציבורית בעיקר אחרי מקרי התעללות ואי-סדרים – דבר שלא עולה בקנה אחד עם הרצון של המדינה הענקית להיחשב למעצמה עולמית. ההשקעה, שכבר בשנתיים הקרובות צפויה להגיע לכ-100 מיליארד דולר, תופנה ל-1,400 מפעלים שמעסיקים כמיליון וחצי עובדים. המטרה היא להגיע ל-2020 עם 75% ציוד חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully