וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחר עם קטין בסמים ונדון ל-40 חודשי מאסר

קובי מנדל

26.2.2009 / 10:02

תושב אום אל פאחם הורשע בהפעלת נער בן 16 לצורך סחר בסם מסוכן. בית המשפט: "יש להילחם בנגע מלחמת חורמה"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) 40 חודשי מאסר בפועל ושנה וחצי על תנאי על סאלח ג'בארין (37) מאום אל פחם, שהורשע בעבירות של קשירת קשר לפשע, אחזקת סם מסוכן וסחר בו יחד עם אדם נוסף. בנוסף, הוטל על ג'בארין קנס בגובה 5,000 שקל ונשלל רשיון הנהיגה שלו.

ג'בארין הורשע, כי סחר בסם מסוכן, תוך הפעלת נער כבן 16 כידו הארוכה. הנער היה מקבל את הסם, מוסר אותו לנאשם וזה היה מחלקו למנות ומחזירו לקטין שנהג להסתיר אותו במקום מחבוא ולהמתין להוראות הנאשם. האחרון היה מתקשר לקטין ומודיע לו על הגעת צרכן, וזה היה מוכר לו את מנת הסם, מקבל את הכסף, ובסוף היום מסר הקטין לנאשם את הפדיון היומי. הנאשם נהג לשלם לקטין את שכרו שנע בין 100 ל-150 שקל. לפי פסק הדין, ג'בארין הפעיל את הקטין במשך כחודשיים, שבמהלכם הוא קיבל משני סוחרים בעשר הזדמנויות כמויות שונות של סמים שמתקרבות לכמות שנתפסה (11.44 גרם).

דינו של הקטין טרם נגזר. השופט כמאל סעב ציין בהחלטתו, כי על עבירות הסחר בסמים נשפך דיו רב ובתי המשפט שבו והדגישו את החומרה שבעבירות אלה ואת הסיכון הרב הנשקף מנגע זה ואף את הנזק הרב שנגרם לחברה. "קשה עד מאוד להילחם בתופעה פסולה זו שמחד מיטיבה עם העוסקים בה כלכלית ומרעה עד אובדן צלם האנוש עם אלה הצורכים ומשתמשים בסם שהופכים לנטל על החברה", כתב השופט. "הנאשם וכמותו הופכים את המכורים לסמים, תלויים בהם, תלות שמניבה להם רווח רב, רווח קל שיש להילחם בו מלחמת חורמה".

השופט הוסיף כי, יש בניצול קטין לשם ביצוע העבירות ככלל ועבירות סמים בפרט, פן משמעותי של חומרה, שכן "התועלת הנובעת מעיסוק הסחר בסמים, בעיקרה היא מנת חלקו של הנאשם וכי הקטין קיבל את שכרו המזערי, שגם הוא נקבע על ידי הנאשם".

  • עוד באותו נושא:
  • סמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully