וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע לבתי הזיקוק בשל "זיהום חריג"

אייל דץ

26.2.2009 / 7:53

המנהלים של החברות בבעלות בתי הזיקוק, בז"ן וגדיב יתייצבו לשימוע במשרד להגנת הסביבה בשל "הפרת הוראה למנוע זיהום אוויר"

מנהל מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה, רוברט ראובן יקיים (חמישי) שימוע למנהלים של שתי חברות בבעלות בתי הזיקוק, בז"ן וגדיב. "הריני מוסר בזאת לכם ולחברה שבניהולכם התרעה בגין גרימת זיהום אוויר בלתי סביר והפרה של ההוראות למניעת מפגעי זיהום אוויר ממפעל בז"ן", נכתב במכתב ההתרעה ששלח ראובן למנהלי החברות לקראת השימוע.

לטענתו של ראובן, החברות לא פועלות בהתאם לסיכומים שנעשו איתם לצמצום פליטת זיהום האוויר מהמפעלים. "הממצאים העולים מסיכום הפעילות שלנו מול המפעל לשנת 2008 ולתחילת 2009, מצביעים על רמת יישום ההוראות הרחוקה מלהיות מיטבית. ההנחיות המפורטות שנמסרו לא מולאו או שמולאו באופן חלקי ותוך שמורגש החוסר בעבודה יסודית" נאמר בהודעה שנשלחה אל מנהלי החברות לקראת השימוע היום.

לקראת השימוע, שלח ארגון הסטודנטים 'מגמה ירוקה' מכתב לראובן בו דרשו להחמיר את הדין עם המפעלים. "זו הזדמנות שלך להפעיל את חוק 'המזהם משלם' שיהיה לך לשיניים", נכתב לראובן, "אנחנו הציבור נהיה לך לגב. אל תרשה לבתי זיקוק להמשיך ולעשות ממך צחוק. כשהם צוחקים עליך, הם מזלזלים בחיינו". כמו כן, פרסם הארגון סרטון ובו הם מציגים את הנזק של אותם מפעלים.

מבז"ן נמסר בתגובה: "בז"ן פעלה ופועלת ליישום תכניתה האסטרטגית תוך שיתוף ותאום מלא עם המשרד להגנת הסביבה. במהלך התקופה הנדונה, העניק המשרד ליווי צמוד לכל פעילותה הסביבתית של בזן, הוא עודכן בפרטיה ובאופן יישומה השוטף, ואף שיבח אותה על ביצועיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully