וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "לדבר עם חמאס זה הדבר הנכון"

25.2.2009 / 21:23

שר החוץ הבריטי אמר כי "מצרים פועלת בשם העולם כולו כשהיא מדברת עם חמאס. עלינו לתת להם להניע את זה קדימה"

(צילום: רויטרס, עריכה: איילת שולמן)

שר החוץ הבריטי דיוויד מילבנד אמר היום (רביעי), כי קיום שיחות עם החמאס "זה הדבר הנכון לעשות", אך הדגיש כי מצרים וגורמים נוספים עושים זאת בצורה הטובה ביותר. מיליבנד אמר את הדברים בראיון ל"רויטרס" בקהיר. לדבריו, מצרים פועלת בשם העולם כולו כשהיא מדברת עם חמאס.

דבריו של מיליבנד מפתיעים לאור העובדה שבריטניה, יחד עם ארצות הברית והאיחוד האירופי, רואה בחמאס ארגון טרור ומסרבת לנהל מגעים עם חברי הארגון. "מצרים נבחרה כדי לדבר עם חמאס בשם הליגה הערבית, ולמעשה בשם העולם כולו. זהו הדבר הנכון לעשות ואני חושב שעלינו לתת למצרים לקחת את זה קדימה", אמר מיליבנד.

לדבריו, אין סתירה בין תמיכה בתיווך המצרי לבין סירוב לדבר ישירות עם חמאס. "לדעתנו הכי נכון שהמצרים יעשו זאת, לא רק בגלל הקרבה הגאוגרפית שלהם לעזה, אלא גם בגלל שיש להם אינטרס ברור ביציבות בעזה".

הוא הוסיף כי בריטניה ומדינות אירופאיות נוספות מעוניינות ששיחות הפיוס בין חמאס לפתח יסתיימו בהקמת ממשלת טכנוקרטים שתשקם את עזה ותכין את השטחים לבחירות חדשות. הוא סירב לומר כיצד תנהג בריטניה כלפי ממשלה חדשה לאחר הבחירות. מיליבנד גם מתח ביקורת על שנתו האחרונה של ג'ורג' בוש בתפקיד. לדבריו, ארה"ב לא הקדישה מספיק תשומת לב למזרח התיכון ב-2008. "עוד מאותו הדבר לא יהיה מספיק", סיכם מיליבנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully