וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "ישראל מפלה את האזרחים הערבים"

25.2.2009 / 20:59

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה את דו"ח מצב זכויות האדם השנתי, הכולל ביקורת נוקבת על מדינות רבות, בהן סין, רוסיה וגם ישראל

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אמש (רביעי) את הדו"ח השנתי המסקר את מצב זכויות האדם בעולם. הדו"ח מותח ביקורת על סין, שבוע בלבד לאחר ביקורה של מזכירת המדינה הילרי קלינטון בבייג'ינג, ועל רוסיה, עליה נכתב כי חירויות הפרט בה נמצאות "תחת מצור".

הדו"ח בוחן את מצב זכויות האדם ב-190 מדינות בשנת 2008, והוא כולל ביקורת חריפה על רבות מהן, בהן גם ישראל. בדו"ח נכתב כי "הממשלה בישראל מכבדת את זכויות האדם של אזרחיה באופן כללי, למרות אפליה נגד ערבים, יהודים לא אורתודוכסים ומיעוטים דתיים אחרים". עוד נכתב בדו"ח, כי "הממשלה שומרת על אי שיוויון במערכת החינוך בין יהודים לערבים". מלבד ישראל, מדינות נוספות במזרח התיכון שסופגות ביקורת נוקבת הן עירק, אירן, סוריה, סעודיה, מצרים וירדן.

הדו"ח, שפרסומו בדרך כלל גורר את זעמן של ממשלות זרות, בוחן גם את שנתו האחרונה של ג'ורג' בוש כנשיא, וכולל ביקורת על שיטות החקירה נגד העצורים במתקן הכליאה בגוואנטנמו.

מזכירת המדינה הילרי קלינטון אמרה כי "קידום זכויות האדם הוא חלק חיוני ממדיניות החוץ שלנו. לא רק שנמשיך לקדם את האידאלים האלה על אדמת ארה"ב, אלא נרדוף אחריהם גם במדינות נוספות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully