וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "הזמן לטיפול באירן אוזל"

25.2.2009 / 18:55

שר הביטחון התייחס לחניכת הכור הגרעיני בבושהר, קרא לנקיטת עמדה עולמית והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה עם רוסיה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"היום ראינו את האירנים מתניעים את תחילת התהליך שיביא להפעלת הכור בבושהר", אמר הערב (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק. לדבריו, "למרות שהכור הזה אינו נמצא בתוך הציר המרכזי של הפעילות האירנית הגרעינית בעלת הכוונות הצבאיות, אי אפשר לטעות במהות המצטברת של דו"ח הסוכנות לאנרגיה אטומית, יחד עם הידיעות מבושהר, כמעידים על הדחיפות והחשיבות של נקיטת עמדה קונקרטית של העולם החופשי, ובראשו ארה"ב, מול התופעה הזאת".

"שיתוף פעולה אינטימי עם הרוסים"

"הזמן רץ", הזהיר ברק, "הוא אוזל בין האצבעות. גם אם הממשל האמריקאי יחליט על התקרבות או שיח, נדרשת תחימתו בזמן קצוב וקצר. נדרשת הפעלה של סנקציות נמרצות ונחרצות כלפי המשטר האירני, ובמקביל, מוכנות לשקול את הדברים הנדרשים, במידה שגם הסנקציות לא יצליחו להביא לעצירת המאמץ".

בכיר בממשלה באירן דיווח הבוקר כי ארצו החלה לערוך ניסויים בכור הגרעיני בבושהר כחלק מההכנות להתחלת הפעילות. ביום ראשון דיווח הרדיו הממכלתי באירן כי במדינה מתכננים לחנוך את תחנת הכוח הגרעינית בבושהר בטקס שייערך היום, במעמד בכירים מאירן ומרוסיה. ככל הנראה, הכוונה היא להפעלה הטכנית של הכור, שלראשונה יפעל באופן מלא, במטרה לבחון את המערכות שלו לפני שיחל לעבוד כרגיל.

ברק הדגיש את תפקידה המרכזי של רוסיה בעצירת הפעילות האירנית וציין שהיא שותפה להפעלת הכור."קשה לראות סנקציות בינלאומיות עוצרות את אירן מבלי שיתלווה להן שיתוף אינטימי עם הרוסים, ואולי גם עם הסינים וההודים", אמר ברק. "רק טבעת הדוקה בינלאומית, מקיפה וממוקדת, תוכל לעצור, אולי, את הפרויקט הזה".

שר הביטחון חזר על עמדתו בנוגע להשפעת הנושא על ישראל: "אנחנו רואים בהמשכו של הפרויקט הגרעיני האירני פוטנציאל של איום קיומי על מדינת ישראל. העמדה שלנו ברורה: יש צורך, כרגע, בסנקציות, אבל ישראל איננה מורידה שום אופציה מהשולחן וממליצה גם לאחרים לא להוריד שום אופציה מהשולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully