וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ הקואליציוני: מאבק סביב ברית הזוגיות

25.2.2009 / 18:25

עם סיום היום הראשון למגעים להרכבת הממשלה, בישראל ביתנו מתעקשים כי הממשלה תאמץ את הצעת החוק בעוד שש"ס ויהדות התורה הטילו וטו. השר ישי: "לא נסכים לברית ההתבוללות"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

היום הראשון של המשא ומתן הקואליציוני הסתיים הערב (רביעי) לאחר שנציגי הליכוד נועדו עם נציגי ישראל ביתו, ש"ס ויהדות התורה. יו"ר המו"מ הקואליציוני של הליכוד, ח"כ גדעון סער סיכם את היום ואמר: "השיחות עם הסיעות היו טובות ועסקו בתוכן ולא בתיקים". לדבריו, "אם לא היו פערים, הייתי מופתע. להקים קואליציה זה לא דבר קל". סער הוסיף כי " בהמשך המו"מ גם אנו נבוא עם דרישות, למשל בתחום הכלכלי. היום בעיקר הקשבנו".

בתום הפגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וש"ס, אמר יו"ר ש"ס אלי ישי כי "הנושא הראשון שעלה הוא האבטלה והתוכנית הכלכלית שהגשנו עוד לממשלה הנוכחית. המיתון בעיצומו וצריך להתמודד עם האבטלה. בליכוד הופתעו שזה הנושא המרכזי". את ברית הזוגיות כינה ישי "ברית ההתבוללות" וציין כי הנושא עלה לדיון וכי יש פערים די גדולים: "אני מקווה שתהליך המשא ומתן הקואליציוני יהיה מהיר, יפה שעה אחת קודם. אני מקווה שהליכוד יקים צוותי משא ומתן משותפים לכל המפלגות כדי למצוא דרכים לפתור את הבעיות על פי ההלכה".

גם ביהדות התורה הבהירו כי לא יסכימו לברית הזוגיות. ח"כ יעקב ליצמן אמר בתום הפגישה עם צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד כי "יש הרבה בעיות במו"מ, אבל יש רצון טוב לפתור את הבעיות". לדבריו, "נתייעץ עם הרבנים על פתרון אפשרי לבעיות".

מוקדם יותר, עם סיום הפגישה בין צוותי המשא ומתן של ליכוד וישראל ביתנו, אמר יו"ר הצוות של ישראל ביתנו, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, כי כי חוסר ההסכמה טמון בעיקר בנושאים האזרחיים של ברית הזוגיות ושינוי שיטת הממשל. לטענתו, "הגיע הזמן שהמדינה תדאג ל-330 אלף פסולי החיתון ותמצא להם פתרון. הליכוד אמר שלשותפות האחרות יש קושי בסוגיות הללו. שאלנו את יו"ר צוות המשא ומתן שלהם, האם יש הסכמים אם שותפות אחרות. הוא אמר שהמשא ומתן מתחיל בדף חלק ואין סיכום עם אף שותפה, כולל ש"ס".

בתוך כך, לפני זמן קצר החלה פגישתם עם צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה. לפני שנכנס לפגישה, אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי "לא נסכים לפגיעה בסטטוס קוו ולקיפוח של האוכלוסייה החרדית". גפני התייחס לברית הזוגיות ואמר כי "אנו מוכנים להידברות שתוביל לפתרון ברוח ההלכה". לדבריו, "אם יהיה רצון טוב ניתן לשבת ביחד, אבל אם נראה שהצד השני מתבצר בעמדותיו תהיה בעיה". גפני הוסיף כי מפלגתו תדרוש את משרד השיכון ואת ראשות ועדת הכספי.

"אנחנו נפגשים עם חברים"

בסיום הפגישה עם צוות המשא ומתן של הליכוד, אמר יו"ר הצוות של ישראל ביתנו, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, כי הצוותים דיברו על חמשת העקרונות שניסחה מפלגתו ו"ירדנו לעומקם של הסעיפים". לדבריו, "יש התקדמות מסוימת בחלק מהסעיפים. על חלקם אנחנו מסכימים ממילא ובחלק מהסעיפים לא חלה התקדמות והדבר יוצר בעייתיות מסוימת".

לדברי מיסז'ניקוב, מעבר לנושא ברית הזוגיות, "ישנה הסכמה בין הליכוד לישראל ביתנו בסוגיות של המלחמה בטרור ובהזדמנות שנוצרה, בעקבות המשבר הכלכלי, להביא עולים ממקומות שעד היום לא הגענו אליהם, במיוחד מקנדה ומארצות הברית".

ואילו בתחילת פגישתם של צוותי המשא ומתן של הליכוד וש"ס, אמר יו"ר הצוות של הליכוד, ח"כ גדעון סער: "היתה לנו שותפות טובה עם ש"ס בשנים ובממשלות קודמות ואנחנו מאמינים שנוכל לשתף פעולה מתוך ראייה דומה בהרבה מאוד נושאים. אנחנו מרגישים שאנחנו נפגשים עם חברים וכך מתנהלות השיחות בינינו". ואילו יו"ר ש"ס אלי ישי הוסיף: "יש לנו רצון לבנות שותפות אמיתית כדי להתמודד עם הבעיות שעל הפרק מתוך רצון אמיתי להקים ממשלה בהקדם".

בדיונים עם הליכוד, העדיפו בש"ס שלא לעלות את נושא קצבאות הילדים שבגללו התפוצץ בשעתו המשא ומתן עם קדימה ושהוביל בסופו של דבר להקדמת הבחירות. בש"ס הסבירו זאת בטענה כי הם מעדיפים להתמקד עתה בבעיות האבטלה אך הוסיפו כי הם מתכוונים לעלות את הנושא בפגישות הבאות שיערכו בין הצוותים של שתי המפלגות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully