וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטן כאבה בגלל בלון

קובי מנדל

25.2.2009 / 14:40

הרופאים במרכז הרפואי 'בני ציון' בחיפה נדהמו לגלות בבטנו של ילד בן 4 בלון, שגרם לחסימת מעיים. "טרם נתקלנו במקרה כזה"

ילד בן 4 מחיפה הסתובב במשך חודשים ארוכים כשבבטנו בלון, שגרם לחסימת מעיים. הרופאים במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה עלו על הבעיה רק לאחר בדיקה פתולוגית של הממצאים, והסירו את הבלון מבטנו.

מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי, ד"ר ג'ורג מוגילנר, מסר כי "הילד הגיע בעקבות חסימת מעיים, כאשר החשד היה כי מדובר בהיצרות בנקודת ההשקה במעי הגס, בעקבות ניתוח קודם שעבר הילד מיד לאחר שנולד. לאחר שכרתנו חלק נרחב של המעי הגס, כולל נקודת ההשקה של הניתוח הקודם, התברר כי חסימת המעיים נגרמה כיוון שהילד בלע בלון מגומי בגודל בינוני שנתקע באזור ההשקה". ד"ר מוגילנר הוסיף כי הילד שוחרר לאחר אשפוז והשגחה צמודה כשמצבו טוב.

לדברי מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי, "הבלון 'התמקם' בנקודת ההשקה של ניתוח קודם שביצענו אצל הילד כשהיה תינוק, בשל נמק במעי. להערכתנו, הבלון שבלע הילד שהה בנקודה זו מספר ממושך של חודשים ויצר את חסימת המעיים. לשמחתנו הילד יוכל לתפקד כרגיל, שכן אנו מעריכים שהמעי הדק יבצע אדפטציה ויסייע לגוף בספיגת הנוזלים, במקום החלק הכרות של המעי הגס".

ד"ר מוגילנר הדגיש כי לא נמצא כל תיעוד למקרים דומים בספרות הרפואית המקצועית. לדבריו, "ראינו בעבר מקרים של ילדים שבלעו גופים שונים או פירות כגון אפרסמון, אבל במקרה כזה - של בליעת בלון, טרם נתקלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully