וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים זועמים: "ברק הפקיר אותנו"

25.2.2009 / 13:12

ארגוני המילואים מאוכזבים מהחלטת משרד הביטחון לא להפעיל חוק המאפשר דחיית חובות כספיות של חיילים ששרתו בעזה

אכזבה בארגוני המילואים בעקבות הודעת משרד הביטחון כי לא יפעיל חוק הדוחה התחייבויות כספיות של חיילי מילואים שגויסו למבצע "עופרת יצוקה" בצווי שמונה. במהלך המבצע ובסיומו דרשו הארגונים להפעיל חוק המאפשר דחייה של 30 יום בהתחייבויותיהם הכספיות של חיילים ששרתו בעזה. במסמך שנשלח אל הארגונים עולה כי בהתייעצות של בכירים בצה"ל ואנשי משרד הביטחון הוחלט כי החוק לא יופעל מחשש שייצור "כדור שלג" ומכיוון שבמבצע האחרון "לא התקיימו התנאים החריגים של הפעלת החוק".

יו"ר ארגון 'פורום החפ"שים' עלה מיקנובסקי אמר, כי "מדינה שצבאה מתבסס על גיוס חובה הנכפה על מיעוט זניח מהאוכלוסייה, חייבת להתייחס למיעוט הזה בכבוד ולדאוג לכל בעיותיו בזמן שהוא נקרע משגרת חייו לטובת הכלל, וב'עופרת יצוקה' הממשלה לא עמדה בכך". לדבריו, "אי הפעלת החוק או סירובו של שר הביטחון להפעיל את החוק במבצע האחרון זו עדות לכך ששוב המילואימניקים ובני משפחותיהם מופקרים לגורלם".

במסמך המפרט את הסיבות לאי הפעלת החוק החתום על ידי עוזרת שר הביטחון, עו"ד רות בר שהגיע לידי וואלה! חדשות נכתב בין היתר כי "להפעלת החוק השלכות משמעותיות על תפקודו של המשק. מעבר לעצירת החיובים שבין חייל המילואים ובין רשויות המדינה, יש בו כדי לעצור את החיובים שבין האזרחים עצמם, והדבר עשוי ליצור אפקט של כדור שלג במשק, לעיתים תוך פגיעה בחיילים המילואים עצמם העומדים משני צדי ההתקשרות".

עוד כותבת בר במכתב כי "החוק הופעל במהלך השנים במשורה ובמקרים קיצוניים בלבד כאשר מספר גדול של אנשי מילואים גויסו לפרקי זמן ארוכים". לדברי עוזרת שר הביטחון, למרות כל זאת, הצליחה מערכת הביטחון להגיע להסדרים של דחיית חובות בין היתר עם רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי.

"יש חוק במדינה", אמר אל"ם במיל' אבי סייג מראשי פורום 'מג"דים, מח"טים וטייסים במילואים', "ועדת חוץ וביטחון התחייבה בפנינו במהלך העבודות על חוק המילואים שבכל קריאה חריגה לשירות חוק הארכת מועדים יופעל. נפעל כך שבממשלה הבאה יתוקן החוק ויודגש בו כי ברגע שהוצאת בן אדם משגרת חייו בהוצאת צווי חירום, אתה חייב לדאוג לכך שלא יעקלו לו את הבית. לצערי הצבא שיחק בפרשנות החוק הנוכחי וחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully