וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק צה"ל יחקור את הפגיעה באזרחים בעזה"

עדי שמחוביץ

25.2.2009 / 12:37

עוזרו של היועמ"ש דחה את בקשת האגודה לזכויות האזרח להקים מנגנון חיצוני לחקירת הפגיעה באזרחים במהלך הלחימה בעזה

עוזר היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רן ניזרי, העביר היום (רביעי) מכתב לאגודה לזכויות האזרח בנוגע לפנייה שלהם מלפני כחודש בדרישה להקים מנגנון עצמאי לחקירת מקרי ההרג והפגיעה באזרחים בזמן הלחימה ברצועת עזה. במכתב נאמר כי עם סיום המבצע החל צה"ל בביצוע תחקירים מבצעיים במסגרתם ייבדקו גם אירועים שונים בהם נפגעו אזרחים במהלך הלחימה.

"תחקירים אלה, המבוצעים על ידי קצינים בכירים אשר מונו לכך על ידי הרמטכ"ל, יועברו כמקובל לפרקליט הצבאי הראשי", כתב ניזרי, "וככל שיהיה מקום לכך יוחלט באשר לצורך בנקיטת צעדים כלשהם. ממצאי התחקירים ועמדת הפצ"ר יועברו אף לעיונו ובדיקתו של היועץ המשפטי לממשלה".

במכתב הדגיש עוזר היועץ המשפטי לממשלה כי פעולת צה"ל ברצועת עזה כוונו נגד פעילי טרור ומטרות צבאיות שסיכנו את ביטחונה של מדינת ישראל והכל בהתאם לעקרונות דיני הלחימה של המשפט הבינלאומי. ניזרי גם דחה את טענת האגודה לזכויות האזרח כי יש להקים גוף חיצוני ניטרלי לאור מעורבותם הרבה של אנשי הפרקליטות הצבאית בייעוץ המשפטי שניתן בזמן הלחימה.

עו"ד לימור יהודה מהאגודה לזכויות האזרח אמרה בתגובה למכתב, כי למעשה, בתשובתו מסרב היועץ המשפטי לבחון האם היה כשל בכל הנוגע לפגיעה באזרחים במהלך הלחימה: "קיים צורך דחוף בבירור אמיתי של האירועים, בירור שאנו חבים לעצמנו. כדי לקיים זאת יש להקים גוף חקירה נפרד שאינו חלק מהמערכת הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully