וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 הרוגים בהתרסקות המטוס הטורקי בהולנד

טלי גולדשטין

25.2.2009 / 14:27

מטוס של חברת "טורקיש איירליינס" מדגם בואינג שעליו 134 נוסעים, התרסק בסמוך לנמל התעופה סכיפול. 50 נוסעים נפצעו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מטוס טורקי, שעליו 134 נוסעים, התרסק היום (רביעי) בעודו מנסה לנחות בנמל התעופה הבינלאומי סכיפול שבאמסטרדם. המטוס הגיע מאיסטנבול. מקור רשמי במשרד התחבורה הטורקי אמר לרשת CNN כי לפחות תשעה בני אדם נספו בהתרסקות ו-50 נפצעו, 25 מהם קשה. מחברת התעופה הטורקית נמסר כי על המטוס היו 127 נוסעים, בהם תינוק, ושבעה אנשי צוות.

לפי דיווח רשת "סקיי" המטוס הוא מדגם בואינג 737 - 800. המטוס התפרק לשלושה חלקים בעת ההתרסקות ולמרבה המזל לא עלה באש. שדה התעופה סכיפול הוא מהעמוסים בנמלי התעופה האירופאים. בעקבות ההתרסקות, כל הפעילות בנמל התעופה הוקפאה.

"אנו באמצע שדה כרגע. במרחק כ-5-6 ק"מ מנמל התעופה", אמר אחד הניצולים מוסטפה בסיסיוגלו לתחנת הטלוויזיה הטורקית. "מרבית הנוסעים נפצעו אך עדיין ישנם נוסעים שיצאו ללא פגע. כ-30 אמבולנסים הגיעו לזירת האירוע", הוסיף. ניצול אחר חוסיין סומר אמר ל-CNN כי המטוס התפרק לשלושה חלקים. "ככל הנראה יש פצועים בחלק הקדמי של המטוס", הוסיף.

היסטוריה של התרסקויות

לפני כעשרה ימים, מטוס נוסעים של חברת "קונטיננטל", מדגם "דאש 8", שהמריא מניוארק שבניו ג'רזי אל עבר העיר באפלו שבצפון מדינת ניו יורק, התרסק זמן קצר לפני שאמור היה לנחות. 49 בני אדם נהרגו, בהם גם שני ישראלים.

בחודש שעבר התרסק מטוס חברת "יו-אס איירוויס" לנהר ההאדסון בניו יורק, לאחר שכנראה התנגש בציפורים שנטרלו את מנועיו. הרשויות הודיעו שכל 153 הנוסעים ואנשי הצוות חולצו בשלום. המטוס המריא מנמל התעופה לה-גרדיה לכיוון העיר שרלוט, והתרסק דקות אחר כך. מימי הנהר הגיעו עד חלונות המטוס, וצוותי חילוץ פתחו את דלתותיו והוציאו ממנו נוסעים. נוסעים אחרים קפצו למים הקפואים, ומשם נמשו.

88 בני אדם נהרגו בספטמבר בהתרסקות מטוס נוסעים מדגם בואינג 737 ברוסיה. המטוס, שהגיע ממוסקבה, התרסק כשניסה לנחות באזור לא מיושב בעיר פרם שבסיביר. המטוס, השייך לחברה התעופה הרוסית "אירופלוט", נשא 82 נוסעים ושישה אנשי צוות.

באוגוסט, נהרגו 71 בני אדם בהתרסקות מטוס נוסעים, מסוג בואינג 737 גם הוא, בנמל התעופה של בירת קירגיסטן, בישקק. על פי דיווח משרד הבריאות הקירגיזי, היו על המטוס 90 בני אדם, כולל שבעה אנשי צוות ומתוכם שרדו רק 19. שבוע לפני כן התרסק מטוס של חברת התעופה "ספנאייר", לאחר שסטה מהמסלול עם ההמראה בשדה התעופה של מדריד, בירת ספרד. מתוך 172 נוסעי המטוס נהרגו 154, ורק 18 נוסעים שרדו את ההתרסקות.

(פרסום ראשון: 11:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully