וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים החלו לעבוד - על פגרת הפסח

פנחס וולף

25.2.2009 / 11:28

לאחר שהושבעו אתמול, החלו חברי הכנסת לעבוד ועסקו היום בשאלה המרכזית שעומדת על סדר היום הציבורי: פגרת הפסח הפרלמנטרית

לא המשבר ב"פרי הגליל", לא גורלו של גלעד שליט, לא המשבר במשק המים - מה שהטריד את חברי הכנסת ביום הראשון לעבודתם זה גורלה של פגרת הפסח. ועדת ההסכמות של הכנסת החדשה התכנסה הבוקר (רביעי) לישיבתה הראשונה ודנה באורכה של הפגרה המתקרבת. בנוסף, החליטה הוועדה למנות בשבוע הבא שתי ועדות זמניות - ועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים - שיפעלו עד לכינון הממשלה וסידור הוועדות הקבועות של הכנסת.

כאמור, לאחר ההחלטה לקבוע בשבוע הבא את הרכב הוועדות, התפתח במהלך הדיון בוועדה ויכוח עקרוני באשר לנושא שאין להקל בחשיבותו ושנמצא בראש סדר היום הציבורי: פגרת הפסח שלהם עצמם. לדברי ח"כ שלמה מולה (קדימה), הממשלה החדשה תוקם בעוד כחודש ופירוש הדבר הוא שלפי לוח השנה הפרלמנטרי, הכנסת תצא לפגרה מיד עם כינונה, מה שלא יותיר לח"כים זמן לעשות את עבודתם. משום כך, טען מולה, יש לקצץ את פגרת הפסח כך שתחול רק בחול המועד ובחג עצמו. בצורה זו, יתאפשר לחברי הכנסת לעבוד עד ערב חג.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בתגובה: "אני מתחיל לשמוע את הרחשים המבקשים שנעבוד בפסח בגלל שפוחדים מהתקשורת. הרי ברור שגם אני וגם חברי הכנסת האחרים עובדים גם מחוץ לבניין הכנסת בזמן הפגרה. ביטול הפגרה יגרום להבאת מאות מעובדי המשכן לעבוד בערב החג".

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) הסכים עם גפני ואמר: "זה לא נורא שהכנסת תצא לפגרה. יש חברי כנסת שעדיין לא נחו מתקופת הבחירות והכנסת הקודמת, אבל יש אנשים שנבחרו בסיעות גדולות וישבו בבתי קפה בתל אביב ועכשיו מופתעים כשהם באים לכנסת ונוכחים לדעת שמדי פעם יש גם חופשות".

בראש ועדת ההסכמות עומד ח"כ גדעון סער (הליכוד) וחברים בה נציגי כל הסיעות. תפקיד הוועדה לדון בסדר היום ובהתנהלות הזמנית של בכנסת עד לכינון הממשלה והרכבת ועדות הכנסת הקבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully