וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד מבקש להתנצל בפני אולמרט

פנחס וולף

25.2.2009 / 8:23

ראש האגף המדיני ביטחוני הודח מתפקידו כשליחו של אולמרט במו"מ לרגיעה, לאחר שמתח ביקורת על רה"מ לפני שבוע וסירב להתנצל. היום פנה ללשכת רה"מ בבקשה להביע התנצלות

ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (במיל') עמוס גלעד, פנה ללשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט בבקשה להיפגש עמו ולהביע את התנצלותו על הדברים שפורסמו ב"מעריב" נגד אולמרט והממשלה בשבוע שעבר.

בעקבות ההתבטאויות, נזף אולמרט קשות בגלעד והודיע על כך לקבינט המדיני ביטחוני. השבוע המתח עלה מדרגה לאחר שגלעד סירב להתנצל ואולמרט השהה אותו מכל עיסוק במשא ומתן המדיני. מלשכת ראש הממשלה נמסר אז כי "בשל משבר האמון עקב הביקורת הפומבית הבלתי ראויה של עמוס גלעד, הוא לא יוכל לשמש כשליחו של ראש הממשלה בשום משא ומתן מדיני".

גלעד מתח ביקורת על ראש הממשלה בראיון שפורסם בעיתון "מעריב" ביום רביעי שעבר. הביקורת של גלעד התמקדה בהתנהלותו של אולמרט במהלך המשא ומתן על הסדר הרגיעה מול המצרים. בתגובה לכך, זימן אליו ראש הממשלה את שר הביטחון אהוד ברק ואת גלעד ונזף בו על הראיון. אולמרט טען כי "מה שנעשה מעל דפי העיתון הוא מעשה חצוף וגס רוח שמהווה הפרה של כל הכללים של התנהלות פקיד מדינה כלפי ראש הממשלה".

שר הביטחון נחלץ לעזרתו של גלעד ומסר באותו היום הודעה מיוחדת. בהודעה נכתב כי "יש להתרכז בקידום הבאתו של שליט במקום לעסוק בהתנגחויות פנים ממשלתיות. כל נסיעה של עמוס גלעד למצרים היתה מטעם השלישייה שתדרכה אותו טרם נסיעתו. הניסיון לתאר את גלעד כשליח אישי הפועל בלא סמכות עושה לו עוול. כל הטענות האחרות חסרות שחר וגורמות עוול לעובד מדינה מסור". עם זאת, כאמור גלעד הודח מתפקידו ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully