וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי מעמיק ואובמה משגשג

טלי גולדשטין

24.2.2009 / 0:16

מסקר חדש עולה כי 75% מהאמריקאים תומכים באובמה ובמדיניותו הכלכלית. הלילה יישא הנשיא את נאומו הראשון בפני הקונגרס

בעודו מתכונן לנאום הנשיאותי הראשון שלו בפני הקונגרס היום בלילה (שעה 4:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל), בו צפוי ברק אובמה לפרט את תוכניתו הכלכלית בפרוטרוט, נראה כי הנשיא החדש נהנה מאחוזי תמיכה מרשימים, בסך הכל כחודש וחצי לתוך התפקיד. לפי סקר של ה"ניו יורק טיימס" ו-CBS, 75% מציבור האמריקאי אופטימי לגבי ארבע השנים הבאות עם אובמה כנשיא. אחוז דומה אמר כי אובמה יביא שינוי אמיתי לדרך בו מתנהלים העניינים בוושינגטון וכי לנשיא הטרי יש את היכולת לקבל החלטות נכונות לגבי הכלכלה.

אובמה, הנהנה מאחוזי תמיכה דומים לאלו מהם נהנה רונלד רייגן כשחילץ את ארצות הברית ממשבר כלכלי בשנות ה-80, שם בשלב מוקדם את הכלכלה כסוגיה החשובה ביותר בסדר עדיפויותיו. בשבוע שעבר הוא זכה בניצחון גורף כשהקונגרס אישר את תוכנית התמריצים שגיבש, בשווי 7878 מיליארד דולר.

בנוסף להחייאת הכלכלה, אמר אובמה אתמול כי הוא מתכוון לקצץ למחצית את הגרעון התקציבי, העומד על שיא של טריליון דולר, כבר במהלך כהונתו הראשונה. "אם נתמודד עם המשבר, אך נתעלם מהגרעון שהיה אחד הגורמים האחראים למשבר, אנו מסתכנים במשבר נוסף בהמשך הדרך", הזהיר אובמה. "איננו יכולים לבזבז כמה כסף שאנו רוצים ולדחות את ההשלכות לתקציב הבא, לממשל הבא או לדור הבא", הוסיף.

לא זונח את אסיה

בנוגע לתוכנית התמריצים הכלכלית, 79% ממשתתפי הסקר אמרו כי על המפלגה הרפובליקנית לעבוד בשיתוף פעולה עם המחנה הדמוקרטי, המהווה רוב בקונגרס ובית הנבחרים, ולא לדבוק בעקשנות במדיניות שלה.

לפני נאומו הלילה, ייפגש אובמה עם ראש ממשלת יפן טארו אסו. הבחירה באסו כראש המדינה הזר הראשון שיבקר את אובמה בבית הלבן מסמלת את רצונו של הממשל האמריקאי להבהיר לעולם כי יפן היא בעלת ברית חשובה לארה"ב.

תרומתה של יפן, הכלכלה השניה בגודלה בעולם, חשובה במיוחד כשמדובר במאמצי ארה"ב להשכין שלום באסיה. ביפן מוצבים כ-50 אלף אנשי צבא אמריקאים, והמדינה פועלת עם ארה"ב כדי לשכנע את צפון קוריאה לזנוח את תוכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully