וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מאיץ הקמת הממשלה: מינה צוות מו"מ

24.2.2009 / 20:11

רה"מ המיועד כבר לא מחכה ללבני וממנה צוות מו"מ קואליציוני שבראשו יעמוד ח"כ סער. קדימה מצדה מנסה להביך את ליברמן ומיד עם פתיחת מושב הכנסת הגישה הצעת חוק לברית הזוגיות

חברי הכנסת ה-18 הושבעו היום ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו לא מבזבז זמן. הערב (שלישי) מינה נתניהו צוות משא ומתן להרכבת הממשלה החדשה. את הצוות ירכז יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, ויהיו חברים בו עורך הדין יעקב נאמן, ח"כ זאב אלקין, השר לשעבר מודי זנדברג ומקורבו של נתניהו נתן אשל. במקביל מינה נתניהו את צוות מאה הימים בריכוזו של ח"כ יובל שטייניץ. הצוות אמור להכין את תוכניות הפעולה של הממשלה ואת צעדיה הראשונים. מלבד שטייניץ יכלול הצוות גם את ח"כ גלעד ארדן פרופסור עוזי ארד, רון דרמר, והשם המפתיע מכולם- אביגדור יצחקי, חבר הכנסת לטעם מטעם קדימה ומי שהיה אחד ממקימיה.

על רקע גיבוש צוות המו"מ של הליכוד, הניחה היום סיעת קדימה על שולחן הכנסת שורה של הצעות חוק בנושא שינוי שיטת הממשל ואת הצעת חוק ברית הזוגיות. הערכה היא כי באמצעות הצעות חוק אלו מתכוונת קדימה לבחון את כוונותיו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שכזכור הצהיר במהלך קמפיין הבחירות כי בכוונתו לקדם נושאים אלו.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו הזהיר היום מפני ממשלה צרה. לפני טקס השבעת הכנסת אמר, כי "אם לא יסתייע להקים ממשלה רחבה, נעמוד בפני דילמה: הקמת ממשלה צרה או הליכה לבחירות". לדבריו, "הדברים לא פשוטים וגם לי יש שאלות".

לאחר פגישתו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו עם יו"ר קדימה ציפי לבני אמש, בניסיון לשכנעה להצטרף לממשלתה בראשותו, אמר נתניהו למקורביו כי התרשם שלא יצליח לשכנע את קדימה להצטרף לקואליציה. גם לבני חזרה והדגישה לאחר הפגישה את נטייתה שלא להצטרף לממשלה. לבני אמרה כי "אחדות זה לא סתם ישיבה ביחד. היא חייבת להיות על בסיס כן ומשותף ובעיניי קדימה יכולה לייצר אחדות של תוכן".

בהתייחסה לאפשרות שתכהן כשרה בממשלתו של נתניהו, הוסיפה לבני ואמרה: "היכולת שלי להשפיע מתוך הממשלה תהיה מועטה, אם בכלל. תפקיד ראש הממשלה הוא זה שממנו באמת אפשר להוביל תהליכים ולהשקפתי להצטרף לממשלה ימנית זה רע למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully