וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים החדשים כבר התחילו לריב

פנחס וולף

24.2.2009 / 19:29

"עמדו לידי ח"כים שלא שרו את התקווה", האשים ח"כ בן-ארי מהאיחוד הלאומי. "התקווה לא מייצגת אותי", השיבה ח"כ זועבי

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

רק מספר שעות עברו מאז הושבעו 31 חברי הכנסת החדשים, אבל חלקם אינם מבזבזים זמן וכבר פתחו במריבות ובהתנצחויות. מספר 4 במפלגת האיחוד הלאומי, ח"כ מיכאל בן-ארי, זועם על חברת הכנסת מבל"ד חנין זועבי, על שלא קמה לשירת ההמנון הלאומי והצהיר כי יפעל נגדה ונגד שאר הח"כים הערבים. זועבי מצדה הצהירה כי "התקווה" אינה מייצגת אותה.

"כל האווירה שנכחתי בה בשעות האחרונות היתה הוויה שסותרת את ההוויה שלי. זה לא היה קל בכלל", אמרה זועבי לוואלה! חדשות. "התקווה לא מייצגת אותי, ולכן העדפתי לקום, כי אני לא אוהבת צביעות".

בתשובה לשאלה האם בכוונתה לצאת מהמליאה כשח"כ בן-ארי יישא נאומים, השיבה זועבי: "אם אצא כל פעם שגזען יעלה, אמלא את כל הזמן מחוץ למליאה. הקהל יודע שדעותיו של בן-ארי הן גזעניות בעליל. המצע שלי הוא של שוויון אזרחי ולאומי מלא. זו דמוקרטיה. המצע של האחרים זה גזענות. אני מודאגת מהכנסת הזו, אבל זה צריך להדאיג גם כל יהודי דמוקרטי".

חבר הכנסת מיכאל בן-ארי אמר לוואלה! חדשות, כי הוא מרגיש שעל הכתפיים שלו "שליחות של דורות לנווט את הספינה של ישראל לחוף מבטחים". "לידי", סיפר, "עמדו חברי כנסת שלא שרו את המנון התקווה, כי זה המנון של האויב שלהם. אני כאן כדי לגרום לכך שההמנון הזה לא יתבטל ושלא ישירו יום אחד את בילאדי בילאדי".

בתשובה לשאלה האם ייפגע במקרה שח"כים ערבים יחרימו נאומים שלו במליאה, אמר בן-ארי: "זה יהיה האות לבאות. אין לי בעיה שייצאו כשאני מדבר. נדאג לכך שכל אויב ייצא מכאן. מבחינתי זו תהיה ברכה גדולה".

"המעמד מחייב ומרגש"

חלק מחברי הכנסת החדשים העדיפו להתמקד במעמד המרגש של ההשבעה. "היו שתי מלים שהייתי צריך לומר - 'מתחייב אני', ובדרך כלל אין לי בעיה לדבר הרבה", סיפר ח"כ דניאל בן-סימון (העבודה), "אבל פחדתי לשכוח את המלים האלה. יש רגע שאתה מבין שאתה במקום חשוב יותר ממה שהיית, וזה מרגש".

גם ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) התקשה להסתיר את התרגשותו. "כשעמדתי במליאה והקריאו את השמות", סיפר, "הלב שלי פעם בעוצמה. כאן זה היכל הדמוקרטיה. המעמד מחייב ומרגש. התאמנתי במשך תקופה ארוכה מאז שנודעו תוצאות הפריימריז של הליכוד על אמירת המלים 'מתחייב אני', כדי שלא אשכח אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully