וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

24.2.2009 / 18:21

מה עושים עם כלב שנבהל מרעשים, ומה לא עושים עם כלב שאוכל מה שאסור? הווטרינר דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

שלום, יש לי כלב מסוג גולדן רטריבר בן 9. בזמן האחרון הוא נעשה פחדן מאוד, הוא רועד בגופו כשיש רעמים ומשתגע ובוכה וגם כשיש רוחות חזקות ,מטוסים רעש של אמבולנסים אופנועים. האם הפחד קשור לגילו המבוגר?

מדובר בפוביה מפני קולות או רעשים שהיא תופעה די נפוצה ומשום מה אני נתקל בלא מעט גולדנים ולברדורים הסובלים ממנה. הפיתרון הוא התנהגותי בשילוב לעיתים עם טיפול תרופתי של תכשירים המשפיעים במהירות רבה יחסית. יש דרך לטפל בבעיה גם על ידי ייעוץ מיוחד לכך, אני מציע למשל את יניבו אוסם מכלביית אפיקים להם נסיון עשיר בגידול גולדנים ובפיתרון בעיות התנהגות. גם אני גידלתי כלבת גולדן שסבלה מהבעיה, והבעיה נפתרה כאשר הזדקנה ואיבדה את חוש השמיעה.

הכלבה שלי, שארפיי מעורבת עם גולדן בת חצי שנה, אוכלת את הצואה של עצמה. מה עושים?

אתחיל במה לא עושים- לא צועקים עליה או אומרים לה "פוי", "איכס" וכו'. במצב הזה הכלבה בטוחה כי גם הבעלים מעוניין וחושק בממתק הנפלא הזה. התיקון צריך להיות סמוי ולא להיות מקושר עם הבעלים. באופן הפשוט ביותר יש למנוע ממנה הגעה לצואה כלומר טיולים עם רצועה או אף מחסום, כדי למנוע מגע פיזי. לעתים אפשר להוסיף למזון כפית שמן צמחי וקוביות דלעת מבושלת אשר מפחיתים את האטרקטיביות של הצואה.

שלום, שאלתי היא לגבי עיקור – כלבת השרפיי שלנו מאוד יפה ואנחנו רוצים לזווג אותה עם שרפיי שיש לשכן שלנו. שמעתי הרבה הסתייגויות לגבי עיבור לכן אני רוצה לדעת מה דעתך בנושא? כדאי או לא? ואם כן מתי?

מבחינה בריאותית אין מניעה לזווג אותם. העיקור נועד למנוע מחלות כמו גידולי עטין או דלקת רחם ולצמצם את הכמות של הגורים חסרי הבית. אולי תשקלו לבצע המלטה אחת כדי לחוות יחד את העניין ואחר כך לעקר אותה. אפשר להציע גם לסרס את הזכר. הכי חשוב למצוא לגורים בתים איכותיים וטובים.

בני סובל מאסטמה. בבדיקת אלרגיות נמצא שהוא אינו אלרגי לכלבים אך הוא אלרגי לקרדיט האבק והוא סובל מאלרגיה של העור. ע"פ הרופאה לא כדאי לאמץ כלב בשל חשש שזה יחמיר את מצבו. מה עצתך?

לדעתי, אין מניעה לאמץ כלב. יש זני כלבים שאינם משירים כלל שיער ונחשבים פחות אלרגנים מכלבים אחרים. למשל טריירים (לדוגמא אירדל טרייר, קאירן טרייר ועוד), פודל, שי צו. אלו כלבים שחייבים תספורת מדי כמה חודשים מאחר ולא משירים שיער לחלוטין. לפעמים דווקא יש השפעה חיובית מאד של נוכחות כלב והאפקט הנפשי שיש לגידול כלב במניעה ואף רפוי מלא של מחלות רבות שיש להן מרכיב פסיכוסומטי. ללא ספק אלרגיות אינן רק פיזיות אלא גם בעלות מרכיב רגשי כלשהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully