וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלווין של נאס"א מעדיף את אנטרקטיקה

טלי גולדשטין

24.2.2009 / 18:36

הלוויין המדובר היה בדרכו למשימה חשובה: לספק מידע לגבי השינוי האקלימי. כשל בשיגור גרם לו לצנוח מהאטמוספרה בחזרה לכדוה"א

לוויין של נאס"א, שהיה בדרכו למשימה ירוקה במסגרת תוכנית ששווייה 280 מיליון דולר, התרסק היום (שלישי) בים סמוך לאנטרקטיקה לאחר ששיגורו נכשל. הלוויין, שתפקידו היה לפקח על היקף פליטות הפחמן דו חמצני, נורה מטיל מבסיס חיל האוויר ונדנברג שבקליפורניה, אך לאחר שחצה את אטמוספירת כדור הארץ הוא לא הצליח להגיע לגובה המספיק כדי לחוג בחלל וצנח בחזרה לים.

הלוויין עוצב כדי למפות את פליטות הפחמן דו חמצני על מנת לספק למדענים עוד מידע לגבי ההתחממות הגלובלית ושינוי האקלים. "כל הצוות התאכזב קשות. אנו מאד מוטרדים מהתוצאה. מבחינת הקהילה המדעית זוהי אכזבה גדולה. היתה ציפייה גדולה מהלוויין", אמר ג'ון ברונשוויילר, אחד מהמדענים שעמדו בראש המשימה.

ככל הנראה, הכשל אירע מספר דקות אחרי ששוגר הלוויין. החלק המגן על הלוויין בדרכו דרך האטמוספרה, שאמור היה להתנתק, נותר מחובר. "כתוצאה מהמשקל העודף, לא הצליח הלוויין להאיץ דיו על מנת להגיע לחלל ופשוט צנח", אמר ברונשוויילר.

הלוויין היה כלי החלל המהולל ביותר של נאס"א והראשון שהוקדש לחקר שינוי האקלים. בחודש שעבר השיקה יפן לוויין למשימה דומה. נאס"א קיוותה שהלוויין ישפוך אור על התהליך הטבעי שקורה ביערות ובאוקיינוסים – ספיגת הפחמן דו חמצני המיוצר על ידי בני האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully