וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני הפשיעה: כל 3 ימים נרצח אדם בישראל

נתיב נחמני

24.2.2009 / 16:00

המפכ"ל הציג את נתוני הפשיעה לשנת 2008. בשנה החולפת חלה ירידה של 6% ברמת הפשיעה. ירידה של 24% גם בגניבות כלי הרכב

חטיבת דובר המשטרה

(הצילום באדיבות משטרת ישראל)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, הציג היום (שלישי) את נתוני הפשיעה לשנת 2008. מהנתונים עולה כי בשנה החולפת חלה ירידה של שישה אחוזים ברמת הפשיעה לעומת שנת 2007, אך יחד עם זאת דווח כי בכל שלושה ימים נרצח אדם בישראל. כהן אמר בפני סגל הפיקוד של המשטרה כי "יש משטרות טובות רבות בעולם, אבל בטוח שאין משטרה הניצבת בפני מגוון כזה של אתגרים ומשימות".

המפכ"ל כינה את הטיפול באירועים הפליליים, הפרות הסדר וסיכול פיגוע טרור כ"משולש האתגרים שמוטל על משטרת ישראל". כאמור, מאחד הנתונים הקשים שהוצגו על ידי המשטרה הוא שבישראל נרצח אדם בכל שלושה ימים בממוצע. בשנת 2008 נרצחו 127 בני אדם. עוד נמסר כי מספר תאונות הדרכים החמורות יורד עם השנים, אך מספר ההרוגים בשנת 2008 היה גבוה ב-17 לעומת השנה הקודמת.

מהנתונים שהציג המפכ"ל עולה כי השיפור המשמעותי ביותר בעבודת המשטרה הוא בפתיחת 38% תיקים בגין סחר בסמים מאז שנת 2006, ירידה של 24% במספר גניבות כלי הרכב מאז שנת 2006, 20% ירידה במספר התפרצויות לדירות וירידה של 11% בעבירות האלימות מאז אותה השנה.

רב ניצב כהן פירט רשימה ארוכה של שמות בכירים בעולם התחתון הנמצאים כעת במעצר. בין היתר הוזכרו על ידו האחים איציק ומאיר אברג'יל הנמצאים בהליכי הסגרה לארצות הברית, זה רוזנשטיין, אבי רוחן ואנשיו, שלום דומרני, עמיר מולנר ורבים אחרים. יש לציין כי המפכ"ל לא הציג בדבריו את סוגי העבירות שבהן חלה עלייה בשנה החולפת.

הבטחות שכבר נשמעו

במהלך התדריך פירט המפכ"ל כהן את נתוני גניבות הרכב בישראל. מדבריו עולה כי כלי הרכב הנגנב ביותר הוא סובארו אימפרזה. אחריו הקטנועים של סאנג יאנג ובמקום השלישי המשפחתיות של מיצובישי.

בתום דבריו הציג המפכ"ל את תוכניות המשטרה בעתיד, בהן חיזוק מערך המאבק בפשיעה שמשמעותו הוספת תקנים למעבדות הזיהוי הפלילי ושדרוג יכולות המחקר של המשטרה. עוד הבטיח המפכ"ל לפעול למתן הכשרות נוספות לשוטרים, שדרוג שכרם והעסקת שוטרים נוספים - הבטחות שנשמעו מפיו של כהן ומפיו של השר לביטחון פנים אבי דיכטר במהלך סיכום השנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully