וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הקפיא זמנית הליכים נגד 'פרי גליל'

קובי מנדל ועדי שמחוביץ

24.2.2009 / 19:01

בעקבות בקשת העובדים, הסכים ביהמ"ש להקפיא הליכים נגד המפעל עד ה-1 למרץ. "נתנו לנו סיכוי, אנחנו יכולים להינצל"

בית המשפט המחוזי בחיפה נתן ארכה של שמונה ימים עד לתאריך ה-1 במרץ, למפעל "ויטה - פרי הגליל", שבמהלכן יעשו נסיונות למכור את המפעל ולמנוע את סגירתו. השופט נענה לבקשת עורכת הדין גלילה הורנשטיין ולבקשת נציגי כמה רוכשים פוטנציאלים, ודחה את בקשת עורך הדין עופר אטיאס מטעם הבנקים הנושים להחליט על הליך של כינוס נכסים. במהלך הדיון שנערך שלוש שעות נשמעו קריאות ביניים מצד עובדים שנכחו באולם ומילאו את כל מושביו כלפי אטיאס.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר היום בתגובה להחלטה לתת הארכה של שמונה ימים למפעל "ויטה - פרי הגליל", כי "בית המשפט נתן מסכת חמצן שתספיק לעובדים לשמונה ימים. אני קורא לממשלה בזמן הזה להיכנס לעובי הקורה ולפעול כדי להציל את "פרי גליל" ואת חצור הגלילית כולה. העובדים וההסתדרות יחליטו על המשך המאבק עד מחר"

מוטי חזיזה יו"ר ועד העובדים אמר לאחר החלטה כי "השופט קבע כי אנחנו ציבור העובדים צודקים וכי לא יהיה כינוס נכסים כי הכינוס עושה עוול לעובדים שלא פשעו ולא חטאו. היום בית המשפט נתן חותמת וקבע עובדה כי זה יהיה המצב . אנחנו יוצאים עם אופטימיות ועם תקווה חזקה משהייתה לנו בעבר".

יונה פרטוק יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון הגיב אף הוא להחלטת בית המשפט ואמר כי "במהלך שמונה הימים שקיבלנו בהן ארכה ניתן יהיה לשפר הצעות רכש שונות. אנו קוראים לממשלת ישראל להיכנס לעובי הקורה, ולעשות את הכול כדי שהבנקים שהגישו בקשה לכינוס נכסים יעשו את מה שצריך לעשות ואולי בסופו של דבר המפעל ינצל. בית המשפט נתן לנו סיכוי. אנחנו יכולים להינצל. אני קורא לראש הממשלה הנוכחי ולראש הממשלה הנבחר- אתם יכולים למנוע את קריסתו של המפעל."

מרצ: לקיים דיון דחוף בכנסת

במהלך היום קיימו תושבי חצור הגלילית תהלוכת מחאה בהשתתפות במחאה על הכוונה למנות כונס נכסים ולפרק את מפעל "פרי גליל". בעיר חצור הוכרזה שביתה כללית במקביל להתבצרותם של כ-300 מעובדי המפעל זה היום השלישי ברציפות.

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סוויסה, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי סגירת המפעל תגרום לקטסטרופה מקומית: "העיר כולה סגורה ומושבתת. התחושה היא קשה. יש כאן מאות עובדים שמשלמים מחיר קשה".

סוויסה הוסיף כי "אסור למדינה לתת יד לסגירת המפעל. העברנו פניות בנושא ללשכת ראש הממשלה, נשיא המדינה והשר לפיתוח הגליל והנגב ואני חושב שכולם צריכים לעשות מאמץ להציל את המפעל הזה ואת העובדים שלו. זה ממש לא מורכב. אם המפעל ייסגר, מאות משפחות בעיר ימצאו את עצמן בתוך מעגל האבטלה. זאת תהיה ממש קטסטרופה. אנחנו זוכים להזדהות מכל רחבי המדינה, אבל זה לא מספיק".

בתוך כך, סיעת מרצ פנתה היום ליו"ר הכנסת בפועל ח"כ מיכאל איתן בבקשה לקיים דיון דחוף במליאה בנושא סכנת הסגירה של מפעל 'פרי גליל' שבחצור הגלילית ובסיוע למפעלים למשבר בכלל. "קיימת חשיבות עליונה בטיפול שורשי בבעיית האבטלה הגואה בישראל ובמתן סיוע ממשלתי למפעלים במצוקה במטרה למנוע את הגידול במימדי האבטלה". ביום חמישי יקיים הפורום החברתי סביבתי של מרצ הפגנת הזדהות עם עובדי המפעל בהשתתפות חבר הכנסת אילן גילאון.

נתניהו: אפעל להצלת המפעל

יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד אמר היום כי בכוונתו למנוע את סגירת המפעלים שנמצאים בסכנה. "אני מתכוון לבקר בצפון ובדרום כדי לעבד תוכנית כיצד למנוע את סגירת המפעלים שנמצאים בסכנה. חוסנן של אלפי משפחות ביישובים רבים תלוי בהם". את הדברים אמר נתניהו בפגישת עדכון על מצב הכלכלה בישראל שקיים עם שר האוצר רוני בר-און.

בתוך כך, תלמידי בית חינוך אמי"ת מחצור הגלילית כתבו אמש לראש הממשלה אהוד אולמרט מכתב, בו הם מבקשים לעצור את קריסת המפעל בו עובדים הוריהם. "המצב מחייב עזרה של הממשלה", נכתב במכתב, "אם היא לא תעזור למפעל ולעובדים, בתים רבים ייהרסו, אין בחצור אפשרויות אחרות לכמות כה גדולה של מפוטרים, רבים מהם לא צעירים. מפעלים רבים באזור במצוקה דומה ואין ספק כי קריסת מפעל גדול זה תביא לקריסת מפעלים נוספים, ומכת מוות לעיר חצור כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully