וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ארה"ב מנסה לסכל אחדות פלסטינית"

24.2.2009 / 13:01

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר טען שסוכנים אמריקאים פועלים בגדה כדי ליצור מתיחות בין הפלגים, והוסיף: "זכותינו להבריח נשק וכסף"

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר היום (שלישי) כי כמה מאנשי הרשות הפלסטינית, הנתמכים על ידי ארה"ב, מפריעים לשיחות האחדות בין חמאס לפתח, שאמורות להתחיל מחר בקהיר. לדבריו, "יש אנשים שלא רוצים שהדיאלוג הזה יתקיים, מכיוון שהם יאבדו את מעמדם ואת זכויותיהם". א-זהאר אמר את הדברים בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" בעיר איסמעליה במצרים, שם הוא מבקר את קרובי משפחתו המצריים של אשתו.

א-זהאר האשים כי ארגון הפתח עצר עשרות פעילי חמאס בגדה המערבית בשבוע החולף. "המעצרים האלה לא משרתים את הדיאלוג", אמר. הוא הוסיףכי יש סוכנים אמריקאים הפועלים בגדה ועומדים מאחורי המתיחות בין הפלגים.

א-זהאר הכחיש כי חמאס עוצר אנשי פתח ברצועה. "פרסמנו תמונות של מה שהם מכנים מעצרים פוליטיים. האנשים האלה הודו ששיתפו פעולה עם ישראל וסיפקו לה מידע על מיקום של לוחמים ומנהרות, וסוגי הנשק של הארגון".

לדבריו, חמאס ביקש ממצרים להעביר לרצועה כאלף מכולות, על מנת שישמשו בתים זמניים לפלסטינים שביתם נהרס בתקיפת צה"ל. כמו כן הארגון ביקש שקהיר תלחץ על ישראל להעביר לרצועה חומרי גלם כגון עץ, זכוכית, אלומיניום ופלדה כדי לבנות את מה שנהרס בתקיפה, וכן שתחדש את אספקת החשמל לעזה.

א-זהאר סירב להתחייב שחמאס ישתף פעולה עם ישראל וארה"ב בניסיון למנוע הברחת נשק וכסף לתוך הרצועה. "זו זכותינו להכניס לרצועה הכל, גם כסף ותחמושת. לא ניתן לאיש התחייבות שכזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully