וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לתינוק בריא עוברת דרך קיבה צרה

נעמה טלמור

24.2.2009 / 13:02

השמנת יתר עלולה לגרום לסיבוכים בהריון, כך עולה ממחקר חדש. "ניתוח להצרת קיבה מפחית כ-60% בשיעורי סוכרת ויתר לחץ דם בהריון"

ממחקר שנערך בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע עולה כי ניתוחים להצרת קיבה, הנחשבים לבעלי יעילות גבוהה בטיפול בהשמנת יתר, מפחיתים תחלואה וסיבוכי הריון. במחקר שערכו חוקרים מהחטיבה למיילדות וגניקולוגיה והפקולטה למדעי הבריאות של אוניברסיטת בן גוריון, נבדקו נתונים לגבי לידות שהתרחשו בין השנים 1988-2006 ב"סורוקה", ונערכה השוואה בין תוצאות הריון של נשים לפני ואחרי ביצוע הניתוח.

"תוצאות המחקר הראו שניתוח להצרת קיבה קשור באופן מובהק להפחתה של קרוב ל-60% בשיעורי סוכרת ויתר לחץ דם בהריון, וכמו כן הפחתה בשיעור לידת עוברים גדולים", סיפר פרופ' אייל שיינר מהחטיבה למיילדות וגניקולוגיה. ד"ר עדי ויינטראוב, מעורכי המחקר, הוסיף כי "מומלץ לנשים בגיל הפוריות הסובלות מהשמנת יתר לרדת במשקל לפני הכניסה להריון על מנת לשפר את תוצאות ההיריון ולהפחית את שיעור הסיבוכים".

השמנת יתר הינה מחלה כרונית שהוגדרה על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגפה של המאה ה 21. השמנת יתר מהווה גורם משמעותי לעליה בשיעורי תמותה ותחלואה כגון מחלות לב, סוכרת ויתר לחץ דם. על פי הנתונים בעולם, כשליש מהנשים ההרות סובלות מעודף משקל וכעשירית מהן סובלות מהשמנת יתר. השמנת יתר בהריון מנבאת השמנת יתר בהמשך החיים וקשורה בהתפתחות של סוכרת, יתר לחץ דם והפרעה בשומני הדם. מספר סיבוכים זוהו כקשורים בהשמנת יתר, ובכלל זה יתר לחץ דם הריוני, סוכרת הריונית, מומים מולדים, לידה של תינוקות במשקל גבוה ולידה בניתוח קיסרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully