וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשת המעצר התאחרה ב-47 דקות והחשוד שוחרר

נתיב נחמני

24.2.2009 / 12:05

צעיר נעצר בחשד לתקיפה ופריצה, אך פרקליטו גילה כי בקשת המשך המעצר לא מולאה כראוי. השופטת הורתה על שחרור הצעיר

חשוד בתקיפת שוטר, בפריצה לרכב ובגניבת תיק שהכיל סכום כסף גדול, שוחרר היום (שלישי) ממעצרו לאחר שהמשטרה איחרה ב-47 דקות בהגשה מסודרת של בקשת המעצר נגדו. החשוד, מוסא חמדן, נעצר בשבת האחרונה כשברשותו תיק שנגנב על פי החשד מרכב זמן קצר לפני כן.

כשהצעיר בן ה-24 הובא לתחנת משטרת מרחב יפתח, זיהה אותו המתלונן בעל הרכב - עובדה שחיזקה לטענת השוטרים את חומר הראיות נגדו. בתחנת המשטרה גם נטען כי החשוד בעט באשכיו של אחד השוטרים לעיני חבריו ואף קילל אותו. על כך נחשד הצעיר בתקיפת שוטר ובהעלבת עובד ציבור.

במוצאי השבת הובא החשוד לבית משפט השלום בתל אביב, שם הוארך מעצרו עד להיום בשעה 10:00 בבוקר. בדיון קבעה השופטת הדסה נאור, כי נוכח מסוכנותו של הצעיר יש להאריך את מעצרו. החשוד התייצב הבוקר בשעה 10:47 לדיון באמצעות שיחת וידאו המתאפשרת לחשודים. החשוד הצטרף לדיון באמצעות רשת מצלמות המקשרת בין בית המעצר אבו כביר לבית המשפט.

עם תחילת הדיון ביקש פרקליטו של הצעיר, עורך הדין ארי שמאי, להורות על שחרור מרשו לאלתר מכיוון שלדבריו נציגת המשטרה לא מילאה כראוי את הבקשה שהוגשה לדיון. לדברי עו"ד שמאי, נציגת המשטרה הגישה אמנם את הבקשה בזמן, אך היא לא ציינה בבקשה האם המשטרה מבקשת לשחרר את הצעיר או להאריך את מעצרו ובכמה ימים.

המשטרה טענה בתגובה בדיון כי התיק בעניינו של החשוד נמצא כרגע במדור התביעות וביקשה אורכה על מנת שתוכל להגיש את הבקשה כראוי. השופטת נאור דחתה את הבקשה. השופטת הצדיקה את טענתו של עו"ד שמאי והורתה על שחרורו המיידי של הצעיר תחת הפקדת ערבות עצמית.

עו"ד שמאי אמר כי "אם משטרת מחוז תל אביב היתה חוקרת עבירות אמיתיות במקום להיות עסוקה במסע יחסי ציבור, בין היתר על גבי, ייתכן שהתיק היה מובא בזמן לבית המשפט". מהמשטרה נמסר בתגובה כי "החשוד היה נוכח בבית המשפט. מדובר בעיכוב טכני בלבד שאינו פוגע בחוקיות המעצר. בכוונת המשטרה להגיש ערר על ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully