וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "בשל אחריותי איני מפרט בנושא שליט"

פנחס וולף

24.2.2009 / 10:32

רה"מ אולמרט אמר כי נעשים מאמצים גדולים להשבת החייל החטוף, אך הוא מנוע מלדבר עליהם. על המצב הביטחוני בדרום: "לא נהסס להגיב"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"אנחנו עוסקים בסוגיית שליט במהלך שלוש השנים האחרונות בכל הכוח ובכל הקשרים שיש לנו", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בכנס נאמנים של הסוכנות היהודית בירושלים. "הלוואי שהייתי יכול לדבר על כך כמו שאחרים עושים בחוסר אחריות, אבל אני ראש ממשלה ואני לא יכול להסגיר את כל המאמצים שאנו עושים כי יש לי אחריות". הוא הוסיף כי "אין דבר שאני רוצה יותר מאשר להביא את גלעד שליט הביתה. אני בטוח שבסוף נצליח ונגיע לתוצאה אליה אנו רוצים להגיע – החזרת שליט הביתה".

"החלטתי שאני לא מערב את עצמי בסוגייה הפוליטית", המשיך אולמרט. "אזרחי ישראל הצביעו ונשיא המדינה בחר מועמד להקים ממשלה חדשה. אני מאחל שהמועמד, נתניהו, יצליח במאמציו להקים ממשלה חזקה ויציבה לאזרחי ישראל, שתעשה כל מאמץ אפשרי להשיג שלום, זה לא קל ולא פשוט".

אולמרט התייחס גם למשבר הכלכלי ואמר: "אנו לא מרגישים עדיין את המשבר הכלכלי שמתרחש בכל פינה עולם, למרות שמתחת לפני השטח מתחילים להרגיש". לדבריו, "תודות למדיניות שלנו ולגדילה של הכלכלה הישראלית, המשבר עדיין לא הגיע ללב החיים הישראלים. אנו רואים כבר סימנים של האטה, הגדלת האבטלה. רק לפני כמה חודשים הכל נראה הרבה יותר טוב. סיימנו את 2008 בגדילה שהיתה גדולה יותר מכל מדינה מערבית אחרת בעולם".

ראש הממשלה התייחס גם למו"מ המדיני ולמציאות הביטחונית בדרום. לדבריו, "המטרה של כל הישראלים היא שווה. הדרך להשיג היא שונה. אין ישראלי רציני שלא רוצה שלום ואין ישראלי רציני שלא היה מוכן להתפשר תמורת השגת שלום עם שכנינו. עדיין אין לנו שקט מלא בדרום. הם עדיין יורים ואנו נגיב בחוזקה. זה יהיה מקום שלא יהיה נעים לחיות בו עבור האנשים הגרים מהצד השני של הגדר". אולמרט המשיך והדגיש כי "אנו לא נהסס משום שאין אנו רוצים שהמצב יחזור לקדמותו. אני לא יכול להגיד שאני מכיר את הממשל האמריקני החדש בצורה אינטימית כמו שהכרתי את הקודם אבל אני יכול להגיד שהם מחויבים למלחמה בטרור והם לא יעשו דבר שיסכן את אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully