וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגירת המפעל - אסון גדול לאזור הגליל"

יוסי מדריסוביץ' ונעמה טלמור

24.2.2009 / 10:31

תושבי חצור הגלילית מקיימים תהלוכת מחאה על רקע הדיון בביהמ"ש, שבו יוחלט האם לאשר מינוי כונס נכסים ל"פרי גליל". ראש מועצת חצור הגלילית: "ההחלטה עלולה לגרום לקטסטרופה"

ביישוב חצור הגלילית החלה הבוקר (שלישי) תהלוכת מחאה בהשתתפות תושבי העיר ואזור הגליל כולו, בעקבות החשש כי המפעל המקומי "פרי גליל" ייסגר. המשתתפים בתהלוכה יצאו מבניין המועצה ובכוונתם להגיע לצומת בכביש 90 ולסגור את הכניסה לעיר. בעיר חצור הוכרזה שביתה כללית במקביל להתבצרותם של כ-300 מעובדי המפעל זה היום השלישי ברציפות.

בצהרים צפוי להתקיים בבית המשפט בחיפה דיון על רקע בקשת הבנקים דיסקונט ולאומי להוציא למפעל כונס נכסים. ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סוויסה, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי סגירת המפעל תגרום לקטסטרופה מקומית: "העיר כולה סגורה ומושבתת. התחושה היא קשה, בית המשפט אמור לדון על עתיד של יישוב שלם. יש כאן מאות עובדים שמשלמים מחיר קשה".

סוויסה הוסיף כי "אסור למדינה לתת יד לסגירת המפעל. העברנו פניות בנושא ללשכת ראש הממשלה, נשיא המדינה והשר לפיתוח הגליל והנגב ואני חושב שכולם צריכים לעשות מאמץ להציל את המפעל הזה ואת העובדים שלו. זה ממש לא מורכב. אם המפעל ייסגר, מאות משפחות בעיר ימצאו את עצמן בתוך מעגל האבטלה. זאת תהיה ממש קטסטרופה. אנחנו זוכים להזדהות מכל רחבי המדינה, אבל זה לא מספיק".

אחד האנשים שבאו לתמוך הבוקר באנשי חצור הגלילית הוא ראש המועצה האזורית גליל עליון אהרון ולנסי שהאשים את הממשלה בפגיעה בתושבי הגליל: "יש כאן פגיעה לא רק במפעל הזה, אלא בכל אזור הגליל. יש כאן חוסר תשומת לב, ממש תרדמת של הממשלה שלא מחליטה ולא פועלת וזה מאוד מדאיג אותנו. הרבה מאוד אנשים כאן יהיו מפוטרים ובנוסף תיגרם פגיעה גם לכל חקלאי האזור ולעסקים שנותנים שירות למפעל".

עוד אמר ולנסי כי "מה שקורה כאן זה פשע בלתי מתואר. הבעיה הזאת עלולה לגרום לאסון גדול לגליל ולכן אין כאן שום ספק שהמדינה, הממשלה והבנקים צריכים לעשות מאמץ בדיוק כפי שהם נוהגים לעשות כשהם רוצים להציל מיליונר ששקע בצרות".

בתוך כך, תלמידי בית חינוך אמי"ת מחצור הגלילית כתבו אמש לראש הממשלה אהוד אולמרט מכתב, בו הם מבקשים לעצור את קריסת המפעל בו עובדים הוריהם. "המצב מחייב עזרה של הממשלה", נכתב במכתב, "אם היא לא תעזור למפעל ולעובדים, בתים רבים ייהרסו, אין בחצור אפשרויות אחרות לכמות כה גדולה של מפוטרים, רבים מהם לא צעירים. מפעלים רבים באזור במצוקה דומה ואין ספק כי קריסת מפעל גדול זה תביא לקריסת מפעלים נוספים, ומכת מוות לעיר חצור כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully