וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניס רוס ייעץ להילרי קלינטון בנושא אירן

24.2.2009 / 10:20

הדיפלומט שכיהן כשליחו של הנשיא קלינטון למו"מ בין ישראל לפלסטינים, מונה לתפקיד יועץ מיוחד לענייני המפרץ הפרסי ודרום מזרח אסיה

ממשל אובמה החליט למנות את דניס רוס לתפקיד יועץ מיוחד לענייני המפרץ הפרסי של מזכירת המדינה הילרי קלינטון. בין היתר, רוס יהיה אחראי על אירן, דרום מזרח אסיה. כך הודיעה היום (שלישי) מזכירות המדינה האמריקאית.

"זהו אזור בו ארה"ב נלחמת בשתי מלחמות וניצבת בפני אתגרים רבים, בהם קונפליקטים, טרור, גרעין, גישה לאנרגיה, פיתוח כלכלי וחיזוק הדמוקרטיה ושלטון החוק", נאמר בהודעה שפרסם דובר המזכירות רוברט ווד, שהודיע על המינוי.

רוס מכיר היטב את הסכסוך הישראלי –ערבי, כשכיהן כשליחו של הנשיא קלינטון למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. רוס ייעץ לקלינטון גם בנושא אירן והמזרח התיכון, ושימש כראש צוות תכנון המדיניות של מזכירות המדינה. לאחרונה הוא שימש כיועץ למכון העוסק בנושאי מדיניות חוץ.

כזכור, ממשל אובמה בוחן שינוי במדיניות כלפי אירן. בין היתר נבחנת האפשרות לשתף פעולה עם טהרן באפגניסטן בתמורה להפסקת תכונית הגרעין האירנית. רוס יהיה אחראי על תיאום המדיניות בין הפנטגון, מחלקת המדינה, הבית הלבן ומשרד האוצר.

"עלינו לחתור לבניית תמיכה במטרות ובמדיניות שלנו", הוסיף ווד. לדבריו, רוס יספק "עצות אסטרטגיות" ופרספקטיבה על האיזור, יתאם מדיניות חדשה גישה ויקח חלק בפעילות בין משרדית. "רוס מביא עימו ניסיון רב לא רק בנושאים הקשורים לאזור, אלא גם באתגרים פוליטיים וצבאיים שנובעים מהאזור, אך יש להם השפעה מחוצה לו. מזכירת המדינה מצפה ללמוד מהניסיון והפרספקטיבה הדיפלומטית של רוס".

רוס הוא השליח השלישי שממשל אובמה שולח לאיזור. בחודש שעבר מונה ג'ורג' מיטשל לשליח למזרח התיכון ואחראי על המשא ומתן בין שראל לפלסטינים. ריצארד הולברוק מונה לשליח לאפגניסטן ופקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully